Gröt gröt grötigt värre



Fick hem lite smakprov från semper i dag.

tyvärr fick vi fruktgröten och den är inte populär i Englas smaklökar men vi gjorde ett gott försök.

Ska prova med kvällsgröten om den funkar bättre???hon dricker kvällsvällingen vissa kvällar så den borde kanske slinka ner?

Äter era barn gröt eller yoghurt till frukost?
VintageRetroPrinsessa

Fick den fruktgröten fast jag fick en hel förpackning ;) den från 8 månader ???

Den slinker ner till Bambi

men 'ännu ingen välling.



I morse åt Bambi en halv gröt portion och lite frukt pure amma henne 1 timme innan



nu ammade jag henne precis sen ska hon få mosad banan innan vi ska ut och gå ;)

Tess

noah brukar äta gröt.

vad e det för speciellt med kvällsgröten, håller de sig mätta längre med den lr?

Petra

Jessica:ok jag får väl flörta till mig kvällsförpackningen då ;-) he he men hon drack nyss en flaska majsvälling de kanske tar sig kram



Tess:tror de håller sig mättare längre? de e ris o pasta i den tro jag ef som det e de i kvällsvällingen

Kristin

Köpte hem den där kvällsvällingen men jag har inte prövat den än. Nova äter gröt och välling men det är olika hur mycket hon får i sig.

Petra

Kristin:den e kanon,hoppas grötet går ner oxå ska köpa den i morrn kram

Erika

har inte provat nån av sempers "kvälls" produkter...alltid bara kört vanlig fullkornsvälling,men d ju så olika vissa barn behöver väl bli lite mättare!få se me lilltjejen sen hur d blir när hon ska sluta amma...

Petra

Erika:ja det är inte lätt alla barn e ju som sagt olika,jag ammar ju fortfarande min snart 11 månaders på både gott o ont ;-)