Fake babies

P4020932Crushed.jpg

Helt sjukt den ser precis ut som en riktig levande babys,den kostar 3000:-
jag vet inte om jag ska skratta el gråta...
Vem går på ngt sådant jo de som är vilsna o lessna enligt mig de som fått missfall och ej kan få egna barn.
Jag tycker inte att det är ett sätt att bearbeta på eller???rätta mig om jag har fel?

Tycker så synd om dessa mammor som går på detta.
Men tur att det är dockor och inte levande babysar.

fick se denna babies genom en länk som min kompis skickade till mig!
Jag ber om ursäkt men jag kan inte med detta,att en vuxen ska ha denna hemma med hennes hårfärg o killes färg på ögon,hallå den kan aldrig bli levande.

Förlåt men var tvungen att skriva av mig och få dela med mig av denna så kallade fake babies!
VintageRetroPrinsessa

Hmm kan det vara den personenen jag tror som skickade länken ?? :=)



msn har dött hahahahah

Anonym

Helt sjukt, en docka kan inte ersätta en baby.

Emma

Usch vad läbbigt, det är ju riktigt sjukt!

Nathalia

Hejsan!

Vintage ReproPrinssesa

Ja det är jag Petras kompis som skikade Dena.

Om jag känner Petra rätt har hon berättat om mig.



Den som skrev,helt sjuk. Vill jag säja att jag vet att en docka ej kan ersätta en baby. Men det är det närmase vi kan uppleva att ha en hemma.



Emma varfär är det så sjukt att ha en sådan docka?



Sen till slut Petra.

Varfär skriver du Men tur att det är dockor och inte levande babysar.?



Sen så skikade jag längen så att det skulle bli diskution om det..

Vill veta vad andra tyckde!!

josephine

yes den va ju kass

VintageRetroPrinsessa

Man betalar väl INTE för att ha en låtsas baby ?

det är ju sinnessjukt i min värld !!!!!!

herregud ...

bet 3000:- för en låtsas baby som man ska leka är sin riktiga baby



mamma pappa barn lekar här hemma i 5- 7 års åldern !!!!







Enligt mitt tycke.





Petra

Jessica:du fick svaret nedanför ;-)

Anonym:ja det är barn som ska leka med dockor tycker jag!

Emma.ja lite spooky e det;-)

Nattis:jag skrev i inlägget varför det är sjukt behöver jag säga mer,det är ni som inte kan få barn som blir lurade.Jag tycker oehört synd om er att ni blir så lurade herregud ska du ha denna bebisdocka hemma?ska du sköta om den som en riktig???ja fattar ingenting kanske lika bra det?

VintageRetroPrinsessa

Folk som tjänar pengar på andra olycka är vad det är !!!!

det är sjukt

Nathalia

Jessica Och petra!

Det finns folk som gjär dessa dockor. Som ej kan få barn. Tex en kvinna har fått 7 missfal. Det är en träst fär henne att ha en sådan docka.

Gå in och se vidion jag har på min sida!!

VintageRetroPrinsessa

Nathalia : JO för dom är det kanske terapi att göra dessa docker

men att sen sälja dom tjäna pengar

där brister det i respekt mot mänskligheten / ni som ej kan få barn,

Tyvärr delar vi ej samma åsikter

en docka kan ALDRIG ersätta en baby :(



Tröst det får man av sin älskade och inte av en fejk docka / som man ska lura andra att det är en baby !!!!!!



Nathalia

Jessica!

Jag skulle ej lura någon och säja att det är en verglig baby. Jag tog upp detta fär att få igång en diskution om ämnet. Jag får massor av städ,träst av min make angånde. Detta att vi ej kan få barn,utan min älskade hade jag aldrig orkat gå igenom. Alla provräsbefrukningar vi gjort. Men ni som har barn och fått uppleva denna kärlek,lycka att ha en baby. Kan inte ni färstå att vi kan få en liten bit av eran lycka genom en sådan docka? Eller är jag helt fel ute i mina tankar? Jag är så gjupt avenskuk på alla som får uppleva dena lycka. Som min make sa i färgår älskling jag vill/tycker ej du ska ha en sådan docka. Jag tror du kommer att bli änu mer sårat.

Hjälp har jag verligen sjunigt så långt i min längtan?? Jag vet inte därfär jag frågar mina vänner..

Petra

Nathalia:eeeh ja vad säger man det e klart vi förstår din saknad ef barn men att ersätta den med en docka låter för mig helt sjukt.Vad ska folk i din omgivning tänka snälla nattis tänk efter före.vad tror du min 7 åriga dotter skulle säga om hon kom hem till dig o fick se denna docka???det är ingen bebis,Men jag orkar inte bry mig folk gör som de vill bara de mår bra av det!Men jag tänker inte gå stan med ngn som har en docka i sin vagn o är 38 år!

Nathalia

Hergud Petra!

Trode du att jag skulle gå på stan med dockan? *SKRATT SKRATT. Vad din Alex skulle tycka. Det vet jag ej om jag ska vara ärlig. Var år och dar sen jag såg hennes sist. Man kan samla på dockor med vet du även om man är 37 år. Samla du ej på något?? Sen Behöver du ej ora dig att gå med mig på stan.. Du hör ju aldrig av dig till mig när du är hära.. Säjer tyvär fär jag trode vi var vänner. Har ju inte ens fått sett Engla tex. men du kanse är orolig att jag ska få träffa henne??

Suck

Det gör mig bedrövad att se att det upprepade ggr tjatas om vad en vuxen kvinna väljer att göra för att finna tröst i sin barnlöshet (som inte skadar någon annan, om det skadar henne låter jag vara osagt) när ni själva är vuxna människor MED barn. Vad vet ni om hennes personliga livssorg? O vad är detta för pinsamheter att ni ska låtsas vara vänner medans du Petra sitter o hånar henne o helt tydligt snackar om henne med dina (riktiga?) vänner? Löjeväckande att sitta o tro att ni då är de som beter sig mest korrekt a´la vuxet. Slå upp ordet empati och rensa framför eran egen dörr innan ni spottar i såren på en medmänniska.

Petra

Suck:Tråkig att du måste vara anonym men om jag känner tjejen rätt så tror jag att denna docka skadar mer än ger glädje.

VintageRetroPrinsessa

suck : Vad grundar du i att Petra snackar om tjejen i fråga om sina RIKTIG vänner ?

trodde vi alla levde i verkligheten där enbart riktiga människor fanns ?

att håna nån och tycka är 2 skillda saker.

det begreppet tror jag alla är väl medvetna om.

Att sen sitta leka allan brallen bakom data skärmen anonymt är inte det ganska pinsamt ?

att inte kunna stå för sin sak ?



Tror du fått allt bakom foten i din värld.



Som mamma vän människa kan jag inte förstå att man vill hjälpa industrin till människor som ej kan få barn enbart för at tjäna pengar på ett djävla dock fanskap ?



Där kan vi snacka att just sorgligheten ligger

att människor tjänar pengar på andras olycka

men du kanske tycker att det är okej ?

Vore kul om vi fick höra dina funderingar igen om du vågar vill säga ;)



Eller du kanske enbart tog dig en snabb titt här för att sen vandra vidare ute i cyber rymden ?





poooof så var spöket borta ?







Suck

Riktig människa och riktig vän skiljer sig, VintageRetroPrinsessa.

Och det var just vad detta handlade om, ansåg jag. Inte vilka fabrikanter som tjänar pengar på andras olycka, för sådant existerar tyvärr överallt på olika nivåer.

Och även att tjäna pengar på andras lycka med, så är ju livet vi lever.

Pengar är i slutänden mer värt för folket än något annat, tragi på hög nivå men en helt annan diskussion.



Jag sitter inte och leker "allan brallen(?)" bakom en skärm.

Jag gav mig oxå in i leken där vi alla får säga vad vi anser om saken.

Att jag är anonym Petra, är rätt irrelevant för jag känner ingen utav er utan har bara ögnat igenom några av era bloggar, o då de är öppna för allmänheten både att läsa o att kommentera ser jag inget fel i det.

Det jag reflekterade över var den uppenbart hånfulla syn ni verkar dela emot denna Nathalia och hennes val av tröst.



Jag vet att iaf jag skulle velat ta en sånhär diskussion med personen ifråga snarare än att ramla över att hon skrivit om mig o mitt val (som som sagt inte skadar någon annan än möjligen mig själv) i sin blogg o får uppbackning av sina andra vänner som helt tydligt vet vem jag är (citat: "Kan det va den person jag tror..." svar: "Du fick svaret nedanför ;) ")

Hade det legat äkta bekymmer o oro i det här hade det knappast skrivits med ;) och "den person jag tror" som då oxå indikerar på att det brukas talas om Nathalia o att ni delar samma åsikt om henne/alt hennes livsval.



Om ni alla tar ett kliv tillbaka o läser igenom bloggen med tillhörande kommentarer i ett försök att se det ifrån en annans perspektiv är jag rätt övertygade om att ni förstår vad jag menar.

Ni verkar inte dumma i huvet någon av er, däremot beter ni er inte schyst emot denna tjej.

Det finns många valmöjligheter hur man kan delge sina åsikter till någon som tror sig vara ens vän, det här är inte ett jag tror någon av oss vill få dem på.

Nathalia

Suck!

Tack min kära vän.

Angånde väner så är du en sann vän i alla lägen.

Angånde festen i kväll så är vi besvikna att vi ej kan komma. Men som jag skrev i sms. Måste vi diskutera hur vi ska ta hand om mormor.

Hoppas du får en kul kväll med dina vänner.

Kram/N

VintageRetroPrinsessa

suck tillåt mig dö en smula :=).

Alldeles nyss kännde du ju ingen av oss men helt plötsligt uppenbarar det sig att du är nån i detta fallet en vän till Nathalia .

Patetiskt är mina ord till dig



sen att du sitter och skriver att PETRA i detta fallet skulel vara en mobbare dålig vän etc

så otroligt jäkla sjukt.



personen som JAG syftade på ang dockan är en gemensam bekant här i bjästa där vi tillsammans bodde.

som kom fan inte snacka massa skit där du tror dig veta saker.





sandlåde nivå är vad det här hemma.

jag är 28 har tre kids och behöver inte springa omkring och låtsas.



Det är skilnaden lev i verkligheten andas i den innan du yttrar SKIT om människor som du gjorde i detta fallet mot Petra.



Mvh Jessica

Mischa

Måste bara tillägga att i de allra flesta fall handlar om rena samlare som tex samlar på dem på samma sätt som man samlar på frimärken eller andra sorters dockor...



jag har själv en sådan men jag har den till att lära ut hur man bär ett barn i en bärsjal så att det ska vara så realistiskt som möjligt för de blivande föräldrarna. När dockan inte används så ligger den nerbäddad i sin väska men jag kan tala om att det är svårt att dra igen dragkedjan... för den är spöklikt verklig...och folk hajar verkligen till när de ser den ligga i en väska ;0) men jag vet att det är en docka och för mig är den ett konstverk som jag använder. Som mamma till 6 barn så tycker jag dock att denna är lite lugnare ;0)

Petra

Mischa:ja i ditt fall andvänds ju dockan till ngt helt annat än att leka att det är en riktig baby,jag förstår dig precis ef som du har 6 egna barn,spännande vad är det för bärsjalar du andvänder Tack för din kommentar.

Nathalia

Måste säja till alla som Fått fär sig att jag ska skaffa en sådan babydocka att ha att leka att det är en riktig baby. Ni har ju vergligen fått det helt fel blir både arg och lessen att ni tror det.

Men som sagt det får stå fär er,jag vet liksom skilnade mellan en dock och en äkta bebis,maniska.

Sluta att nervärdera mig jag har med KÄSLOR!!

Petra

Nathalia:Men vad ska du ha den till då;-)den är väl ingen porslins docka direkt.jag vet att du har en stor längtan ef barn det har jag förstått.Lycka till med allt.

Nathalia

Petra!

En rigtig baby. Går man ut med,ammar,badar. Går till barncentralen med m.m. Självklart kan jag ej gjöra detta med denna babydocka.

Jag ska ha henne och kramma om,hålla om när längtan är som stärst.

Hoppas du har en trevlig semester? Bilderna ser jättehärliga ut.

Elin Thor

Såg ett program om detta för ett tag sen, vet du/någon vad programmet hette?

Carolina

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!