Regn hos mig

Humör: Glad o nöjd men lite trött
Gjort: Gett barnen frukost duschat Engla starta tvättmaskinen,bäddat.
Planer: Har en lekdejt idag
Ser på: Engla och dataskärmen
Lyssnar på: Engla som babblar
Läser: Inte mycket.
Dricker: vatten

Äter: har ätit en banan
Bästa: Att B är hemma
Sämsta: vädret
Barn: Glada
Väder: Regn o Rusk



Natten blev inte bättre den här gången heller.
Engla sov 20 min på dagen igår det var allt.
somnnade 18 tiden vaknade 19 och höllsig vaken till 23.00
vaknade ngr gånger inatt klev upp 7.15.
jag måste ha världens mest piggaste barn!

Vi lägger oss samtidigt och vi kliver upp samtidigt ja det e dumt att missa ngt tycker Engla:-)
Men mamma tycker det är liiiite jobbigt att inte få ha ngt privatliv alls.

Dagen viktigaste fråga för mig är hur sover era barn?????
ngn som har tips till mig innan jag blir heltokig:-(

Mia

Tyvärr jag kan inte ge tips. Lill-killen somnar kring halv åtta-åtta. Sen vaknar han eller gnäller flera gågner per natt och då är det napp i och lite klapp. Sen är han på gång att vakna kring kl. 06 men somnar om lite halvt till kl.07. Så har vi det.

Kristin

Ja jag har inte heller så mycket tips vi har ju just börjat få bättre ordning på sömnen. Har ni testat att flytta över henne till hennes säng när hon somnat? Nova sover längre stunder i sin säng än vad hon gör med oss. Sen en sak som har varit bra för Nova är nedvarvning innan hon ska sova. Efter kvällsduschen så släker vi ner, tänder ljus, spelar lugn musik så när vi lägger henne i sin säng så är hon lugn. Detta gör inte att hon inte bråkar vid nattningen men själva nattningen går snabbare, kanske något att pröva. Våra nätter ser ju väldigt olika ut men jag värdesätter verkligen att vi fått kvällarna för oss själva. Det förstår jag att ni/du också vill ha. Vi ses snart!! Kram

Anna

Jag önskar att jag hade en massa tips att ge dig! Men tyvärr...vi har oxå lite nedvarvning efter kvällsbadet som Kristin skrev och det är nog väldigt bra tror jag.

Hoppas ni får en bra helg!

Kram kram

samuel

hej på dig du har så fin blogg du verkar en god människa också vacker.

du är söt din blogg också söt mvh samuel

Petra

Mia:ok tack du:-)alltid kul och veta på ett ungefär

Kristin:ja nedvarvning ska vi börja med kram

Anna:ja en lugn stund innan sängdags är nog bra men problemet e oftast att hon vaknar så ofta på natten kram

Samuel:Tack för din vackra kommentar ;-)tjing tjing

samuel

varsågod goda tjejen du är en god tjej