Det starka är att visa det svaga


Dagens happymama :-)

Ni som följt denna blogg en tid vet ju att min mamma har en obotlig cancer
En del kanske tycker det är svårt att veta vad man ska säga osv då menar jag inte bara här i bloggen utan även utanför
ja för jag har ju även ett liv utanför denna blogg.fniss :-)

Vet att en del läser bloggen som låtsas som det regnar när man möter de på stan okej att jag har en blogg
och visa smygläser :-)men att säga oj  oj det visste jag inte gör mig lite fundersam just för att jag vet att de läser.
ja vad vill jag säga med detta då??
Egentligen vet jag inte men ibland är det väldigt svårt att vara glad för det gör så ont i mig att se min mamma lida
Jag kämpar på här på mitt sätt med mina 3 underbara barn ensam på veckorna min fantastiska bästa B kommer till helgen och han är ett stort stöd för mig.

Sen får jag inte glömma att säga att jag har underbara vänner som oxå frågar o stöttar även om jag inte har ngn bästis.
Jag tror ni vet vilka ni är :-) hoppas i alla fall.

För mig känns det viktigt o skönt att få skriva lite ang min mor här i bloggen eftersom jag bloggar varje dag sen vet jag att vissa blir nyfikna då jag inte skrivit ,för mig är detta en bearbetning.Och utan er som lämnar så fina kommentarer hade jag nog inte orkat hålla huvudet så högt.

Denna blogg var ju från en början till för att visa släkt o vänner våran vardag nu blev det lite mer annorlunda nu känns det som jag visar er hur sjuk min mamma är.så jag vet inte om jag tänker skriva så mkt mer om henne det blir inga fler längre inlägg om henne,jag vill ha en glad blogg :-)men livet är ju inte alltid glatt så vad gör man?

Livet kan förändras snabbt även för dig,jag tror att de som inte har någon erfarenhet av sjukdomar o död har svårt att sätta sig in och förstå och det begär jag heller inte, men kanske vara lite mer rädda om varandra för vem vet vad som händer i morgon!


Ankie

Hej!

Önskar dig en trevlig helg!



Titta gärna in på kronjuveler.se

- egen smyckestillverkning med

prinsess-tema..:-)

Mamma till 4

Men det är ju din blogg du skriver ju om vad du vill eller hur?Ibland kan det vara bra att få skriva av sig och jag känner inte dej men läser din blogg varje dag och jag lider med dej och din mamma.En blogg skall väl inte bara vara glad det finns ju en vardag som är lessam också eller hur annars tror ju folk att man inte har några bekymmer.Önskar man kunde göra något för dej och din mamma.Men jag skickar en varm kram till er båda och hoppas att ni får en sista tid tillsammans som är fina och sen har du säker MASSOR av fina minnen med dej av mamma Hon kommer alltid finnas vid din sida komihåg det KRAMoch trevlig helg

Daniel

Jag ger dej och din mor en styrkekram



Tar åt mej av dina vosdomsord och ska uppskatta mina nära och kära och för att man får vara frisk.



Rå om din mor och var henne nära.

Kristin

Du gör det så bra Petra!! Har ju lite erfarenheter av det du går igenom och det tar väldigt mycket på en att behöva se någon man älskar må så dåligt. Jag hoppas att din mamma snart får må lite bättre och tänk snart bor du nära din mamma och kan vara hos henne på ett annat sätt än nu. Stor kram

Amanda

Vilken fin bild på dig! ^^



Jag tycker du är jättestark som fixar tre barn själv hela veckorna. En stor blogg och en sjuk mamma. Du är oftast så glad och positiv så skulle du någon gång känna att idag är det en riktigt pissig dag då är du i din fullaste rätt att göra det OCH att skriva om det i din blogg! Den är juh din och handlar om eran vardag då tycker jag allt som hör den till ska få platsa. Inte bara solskenshistorier. För alla har vi våra problem.

Jag beundrar dig mycket iaf ska du veta!



Kramar

vintageretroprinsessa

Visa kallar det jobbigt andra kallar det livet :)



Och jag är en av dom som vet hur mycket du gör samt saknar B.



Träffade på Alex pappa i dag på kina :)

vi började surra om eran flytt och allt.





Kommer skna er jue :)



Massa kramar från oss i bjästa

Jeanette Hesselgren

Jag tänker på dig vännen och hoppas att vi kan ses snart! Saknar dig. Hälsa din mamma och krama om henne från mig. Tänk positivt och tänk på allt kul ni fått göra ihop. HA en härlig helg!

Petra

Anki:Tack för tipset prinsess-tema låter spännande.



Mamma till 4:jättefin kommentar från dig:-)den kommer att värma bra länge i mitt hjärta KRAM



Daniel:supertack för det stor kram Petra



Kristin:jo du vet ju och tack för att du alltid frågar hur det är kram kram



Amanda:Tack för din fina kommentar du kämpar på du med:-)kloka ord kram





Jessica:ja han sa att han såg dig idag :-)ja men snart e vi tillsammans hela veckorna kram





Jeanette Hesselgren:Heeej vännen där kul du kommenterar jag ska hälsa mamma på en gång så fort jag ringer henne i morgon bitti;-)ja vi flyttar ju till sthlm 17 juli så vi lär nog ses ni e alltid välkomna ha en fin helg kram

vintageretroprinsessa

Petra du.... det stämmer det var second hand :)

Madicken ligge sover med den nu :)

knasboll skänka så fina saker kunde jag ju köpt av dig jue :)







massa kramar

lolla

hejsan

vilka sanningens ord du skriver....fast man har det tungt och jobbigt har man ju ändå en vardag man lever i och som måste fungera. Livet är verkligen uppåt och nedåt,det händer saker hela tiden,därför måste man sköta om sig själv åxå för att orka med...

ta hand om dig och massa kramar lolla

Petra

Jessica:oooh ok får tänka till nästa gång:-)



lolla:Tack ja man glömmer ju lätt bort sig själv när sådant händer men jag ska försöka ta vara på dina ord kram kram

Anna Andersson

Jag älskar din blogg och att du skriver precis som livet är hos er. Med sorg och glädje! Jag beundrar dig som kämpar på ensam i veckorna långt ifrån din sjuka mamma. Vet själv hur det är att se någon man älskar må jätte dåligt. och jag känner igen det där med att vissa människor gärna låtsas som att det regnar när man ses! Suck säger jag bara!

Du är bäst!



kram kram

Petra

Anna:Tackar :-)ja livet e ju inte alltid en dans på rosor,ja man blir smått irreterad på vissa personer så skönt att få skriva av sig:-)KRAM KRAM