Tipsa mig om mysplysch tack!


Jag och min älskade Hello kitty morgonrock har den på mig så fort jag är hemma:)

Älskar att gå i slappkläder,letade efter en Hello kitty dress i plysch på H&M men den var tvärslut.
Vill ha fina myskläder att strosa runt i när man e hemma
Helst en överdel som e lite längre
ngn som vet?el har bra tips på mjuka fina sköna kläder.
Köper inga mammakläder nu när jag snart e klar med denna graviditet;)


Vecka 37

Kroppen: Livmodern sjunker nu något och ger mer plats åt magen och lungorna. I gengäld kan trycket på urinblåsan bli starkare och man måste kanske kissa oftare. Barnmorskan mäter tillväxten och lyssnar på barnets hjärtljud. Normalkurvan för symfys-fundusmåttet ligger vid denna tidpunkt mellan 31-37.
Hos förstföderskor brukar huvudet snart fixera sig i bäckeningången. Ligger barnet med stjärten neråt kommer man att vilja göra ett försök att vända barnet. Hos omföderskor är det vanligt att huvudet förblir mer rörligt innan det slutligen fixeras.
Gå gärna igenom förlossningsbrevet du har skrivit med din barnmorska och gör en avstämning.

Barnet: Barnet fortsätter att lägga på sig hull, vikten kan variera mer nu, i början av den sista graviditetsmånaden är det vanligt att barnet väger omkring 2750 gram och huvudet är cirka nio centimeter i diameter. De resterande veckorna fram till födseln ökar vikten vanligtvis till 3000-3500 gram och barnets längd brukar hamna på mellan 47-50 centimeter. Av någon anledning brukar pojkar väga mer än flickor och det andra barnet likaså.



Alina

Nej men vad roligt, tycker det är ganska kul att det är första dagen på året, lite ovanligt :)

Jossan

Oh vilken fin morgonrock sån skulle jag oxå vilja ha..

D verkar va nya modet nu att inte använda mammakläder när man e gravid.. finns så mkt annat som funkar nu .. (:

När är du beräknad ??

Petra

Alina:ja då får vi se vem som kommer ut först då;)



Jossan:Tack en gammal Hk :)jag e beräknad 1 jan.

Anna

Jag är själv sugen på en rosa morgonrock/myspys-hemma kläder från Boob.

Så här står det om den:

Omlottskuren morgonrock med snörning i sidan och lätt utställd ¾ ärm. Ett vanebildande hemmaplagg som passar lika bra under graviditet som under amning, och efteråt. Mjuk och skön stretchfrotté i 80% bomull 20% polyester.



Jag vet ju inte hur den är i verkligheten men jag har blivit tipsad om den och att man gärna har den även fast man inte är gravid.



Kram kram

sussie

Heeej... Kolla in våra mysplysch kläder... Vår plysch är sååå mjuk! www.meandi.se



Kram Sussie