Vagga el spjälsäng?




Igår när vi besökte babyland så fasnade jag för en sån här fin vagga till bebis :)
Men samtidigt känns det onödigt o dyrt att slänga ut så mkt för så kort tid.
Tycker spjälsängen känns som et stort hav när man lägger ner den nyfödda.

vad hade ni i början till bebis?

Emily

Jag hade spjälsäng till Engla men hon låg faktiskt mest i sin vagn insatts till en början :)

Erika

vi har7 haft spjälsäng till bägge kidzen från början. bullade upp med lite filtar runt ludwig som jag hade de första veckorna så det inte kändes så stort.

Kristin

Vi använda Novas vagn mycket i början, man kan ju bara lyfta bort liggdelen så behöver man inte ha hela vagnen med sig men sen blev det spjällsäng. Fast hon sov ganska mycket i vår säng :) Saknar er med, kramkram

sussie

Vi hade en vagga.. ALDRIG använd... Båda baren har sovit mycket hos oss i sängen. Sen har de sovit ett kort tag i spjälsäng. Vi har haft en liten växasäng med fallskydd ganska tidigt, den stod bredvid vår säng, så när jag ammade på natten kunde jag bara rulla bort Rasmus till sin egen säng, utan att behöva lyfa och väcka... Det funkade bra för oss :O)



Anneli

Precis en sån där vagga har vi från 1967, alltså från min bror när han föddes:)

vi alla syskon har sovit i den + Syrrans barn + brorsans barn+isabell+ lukas, tyvärr inte Lina då min brors bebis låg i den..

Vi hade en annan vagga t henne + vagnen anvndes mycke+ Spjälsängen

Kramar

Erika

spjälsängen är ju jätte bra, går ju att lägga filtar och göra det ombonat för bebisen då den är liten..



kram

Erika

nej kom på nu att vi körde med vagga först!

Petra

Tack för era kommentarer nu har jag massa tips som jag ska testa då bebis kommer:)kram till alla