Måndags-shopping


Nya jeans från H&M en härlig blå färg :-)


Nya härliga pyjamasbrallor att skutta runt i:-)

Tog oss en tidig morgon shopping på H&M så jag kunde göra av med mina rabattcheckar :-)
Hittade en massa strumpor o trosor men det är inte så intressant att visa kanske ;-)

Engla sussar i vagnen och Alex e på skolan och Thimmy e på onoff o praktiserar denna v oxå!
Har hunnit en massa här på förmiddagen känns skönt att ha fart på morgonen.
La oss rejält tidigt i går kväll och Engla sov 6 tim i sträck härligt jag vaknade innan henne:-)
ingen drikki i natt utan hon sov som en stock i sin egen säng.
Alex vaknade dock 05.00 i morse då B var tvungen att gå upp för trappen för att hämta sina rena kläder i badrummet grrrr
så synd då vi inte  har ngn vägg el dörr i hennes rum.
Jag längtar tills vi hittar vårat hus :-)
känns som alla pusselbitar hamnar på rätt plats ändå ;-)

Skönt att få ha Alexandra hos oss jämt;-)
Det blir nog bäst för alla.
Hennes pappa finns kvar och han kanske flyttar ner en dag han med och de säger ju inte upp kontaken för att vi flyttar ner igen.
Det finns alltid lösningar och allt går bara man vill!
Jag är absolut inget ego i detta samanhang utan vi har velat flytta ner i flera års tid.
ända sedan det tog slut mellan mig och hennes pappa.

Alexandra är född i sthlm men uppväxt i övik.
kompisar kommer hon att få fler än någonsin och en bra skola kommer hon att hamna i så jag är inte de minsta orolig över det!

Thimmy kommer att bo kvar i övik i en studentlägenhet tills han har pluggat klart.
Även om det inte finns några brudar som han säger he he...token.

Och jag flyttar inte heller ner bara för att min mamma e svårt sjuk,det skulle inte funka så.
Utan jag flyttar ner för att jag har aldrig riktigt kännt mig hemma här.
Lite ensamt har det kännts vissa stunder oxå.
Det har varit jobbet som gjort att jag trivts,även där fann jag ju mannen i mitt liv ;-) och det tackar vi för.
Vi har absolut inte samma yrke utan han arbetade som konsult på detta företag o lilla jag som städ/värdinna ;-)
Men trivdes jättebra,en otrolig räddning att hamna på rätt ställe då man var nyseparerad och behövde komma ut bland folk.Som min mamma säger ofta "jag har växt som människa"
oj vad det blev mkt på en gång skulle bara slänga in ett inlägg ang jeansen jag köpte så blev det ngt helt annat.
nog om mitt babbel :-)

Nu vakna Engla oxå.
Dags för lunch kanske.

Ha det bäst mina vänner!
vintageretroprinsessa

Najs med nya sommar braller :)

och pujamas braller funderar på köpa dom röda till veckan hihiihi chilla i hemma på kvällarna :)





ha det finast på er

Petra

Jessica:ja färgen va sååå fin,pyjamas e skönt å chilla runt i ha en fin kväll kram

Lotta

Hoppas ni hittar nå't bra hus snart då !

Jag tror också det blir bättre för Alex att få en fast punkt, det kan verkligen inte vara lätt vare sig för föräldrarna eller barnen när man separerar.

Många kramar !!

(o,yes ! Jag har flyttat bloggen ! Tröttnade på blogg.se, när det aldrig funkade när jag ville.)

Petra

Lotta:ja vi letar hehe ja tror oxå det blir bäst för Alex med en fast punkt,som det är nu e det inge skoj o tryggt:-( ja den strular ibland bloggen kram