Vi har fått en hyresgäst i min mage


herregud min skapare jag ska bli 4 barnsmorsa ;)

Okej då kör vi på då!
japp många av er gissade ju som sagt rätt jepp en bebbe är på väg igen.
jag är redan i femte månaden och i början av januari ska det kläckas en liten unge

Varför jag är så sen med att avslöja det hela är väl att det har varit så mkt annat som tagit upp min dyrbara tid hehe
nää men det har varit flytt mammas sjukdom mammas död mammas begravning så mkt som gjort att jag inte har orkat glädjas direkt.

Sedan gjorde vi ett cub-test på danderyds sjukhus och det visade sig att det fanns risk för down syndrom
så vi fick en remiss och sedan en vecka senare bums iväg till odenplans läkarhus för att göra ett fostervattenprov
Jag gjorde ju fostervattenprov när jag väntade Engla och i övik finns det inge cub -test så jag blev lite orolig och lessen då barnmorskan på danderyd sa att det fanns en risk på 89% att vi skulle få barn m down syndrom
då de gjorde cub testet.
På odenplan fick vi träffa en manlig trevlig läkare och jag ljuger inte om jag säger att det gjorde jävligt ont att få en lååång jäkla nål instucken flera lager ner i min mage det kändes faktiskt denna gång, sist kändes det knappt men nu gjorde det ont mot ryggen sedan ner mot underliv så jag trodde att något inte stämde sedan la bebis sitt ben i vägen mitt i allt så läkaren fick vänta lite där med nålen i högsta hugg i magen nej usch fy det var hemskt men jag andades lugnt o var alldeles svettig men min kärlek satt brevid och höll mig i handen så fint:)och sköterskan berömde mig hehe

En vecka senare fick vi svaret och det var en lååång väntan jag hade redan fantiserat upp en bild att vi ska inte ha ngt barn för det är ändå sjukt och jag mådde rätt så dåligt under tiden.
Men så var inte fallet allt var normalt och vi väntar en liten flicka igen haha värsta tjejmaffian här hemma :)

Men att vänta barn nr 4 känns inge märkvärdigt alls
det var ju inte så längesen man var gravid och jag mår så jäkla dåligt då jag är gravid mår konstant illa och kräks på kvällarna.
så någon lycka känner jag inte denna gång inte alls som de tidigare.
självklart är detta barn planerat ni får inte tro jag blivit helt galen men jag går inte runt och känner något lyckorus över att jag är gravid direkt men men det kanske kommer med tiden.
Inget som orar mig heller då jag vet att det finns fler som känner likadant.

så nu har ni fått veta min lilla hemlighet och tjockare o tjockare kommer jag att bli,men än så länge har jag bara gått upp ett kilo sedan inskrivningen i örnsköldsvik i v 8 och det är 10 v sedan.

Tänk att lilla Engla ska bli storasyster fniss :)



vintageretroprinsessa

Ussh låt otäckt det där med testet och downs syndrom :(

ussh det hoppas jag inte.



all lycka till er

Petra

jessica:nej bebis e frisk allt e normalt :)

Amanda

Grattis vännen! Vad roligt! ^^

Det är en trend här i bloggvärlden med växande mage nu tror jag. ;o)

Anna

Ett stort GRATTIS! Vad skönt att allt verkar bra med bebis tillslut. Hoppas du får må lite bättre oxå!

stor kram till er alla!



/Anna

GucciMama

Nähmen gud vad kul med en liten bebis till. Känner mig oxå lite sugen nu:-)



Skönt att det gick bra och att det inte visade sig ha down syndrom.

Erika

åhh GRATTIS!! vad roligt och tur att det visade sig att bebben inte var sjuk..



åhh en flicka till, MYSSS!!



Kram

Ebba's mamma (Angelica)

Grattis :-)

Petra

Tack tack för era underbara kommentarer kram till er alla fina!

sara

hoppas med massa lycka att det går bra med ditt barn. :) gud vad ung och fin du är för att vara fyrbarnsmamma!!!:D

Kickan

Grattis. Skönt att allt va bra :)

Mia

Men, vad roligt!! Grattis, grattis!! :-D

Petra

Sara:Tusen tack oj oj vad smickrande nu blev jag stolt som en tupp:)



Kickan:Heeey tjejen ja det känns bra:)kram till dig.



Mia:Tack tack tack

Nathalia

Grattis!

Vad skänt att allt gick bra.

När orkar du ta imod lite besök från lilla mig då?

Har en liten resent till huset.

Tess

Tess

oj! skulle ju stå GRATTIS till eran lilla tjej! ;)

små räkorna

Grattis till tjejen i magen!!!!:-D

det är mga som planerar bebbar nu....jag är en av dem!!!!!

vore kul om jag oxå fick en liten i enrummaren,då skulle vi ju kunna fika ihop så småningom!!!!!

det är ju alltid kul att ha ngn att umgås med när man e hemma med dem små,lr hur?

Grattis igen &hoppas du mår bra.:-)

Lotta

Nämen så skoj =) Grattis till er =)

O skönt att allt är som det ska med den lilla!!

Många kramar =)

maria

Stort Grattis till eran lilla tjej i magen. Vad skoj att bli 4 barnsmamma. Är själv lite sugen på en nummer 4 men vi får se....Ha det bäst och ta hand om magen. Tingeling!