Öroninflammation

Imorse fick jag ringa till vårdcental  och boka tid till läkare
Engla e superförkyld haft feber och pekar mot öronen och har sovit oroligt 2 nätter nu.
fick först en tid kl 11.15 men när sjuksköterskan frågar hur gammal Engla är så måste det vara en läkare som tittar på henne efsom hon är under 2 år,så vi fick en ny tid  3 tim senare.
vi passade på att gå på stan och titta på alla lyckliga studenter:)
Alexandra och Engla tyckte det var spännande.
Tog en lunch på stan.

När vi kom tillbaks till läkaren så var Engla trött efsom hon inte sovit ngt under dagen.
En läkare tittade i hennes öron och Engla gallskrek sedan ville han titta i halsen och sedan ta ett stick i fingret:(
bråttom bråttom hade läkaren och Engla skrek och jag hörde inte ett skit av vad han sa.
för det första var han inte svensk och för det andra så var han inte så begåvad att ha med barn att göra.
han trodde det kunde vara öroninflammation och skrev ut kåvepenin i dubbel dos.
När jag kommer till apoteket var det fundersamma varför han skrev ut så mkt ef som det skulle räcka med en flaska?
ja inte vet jag svarade jag.
Fick med mig en flaska hem för det tyckte jag räckte.

Ska bli spännande att se hur det ska gå att ta penicillin 3 ggr om dan,nja vilket barn gillar medicin?
urk säger jag nu blir det en tuff kamp i 5 dagar.
Men bara lillhjärtat blir frisk och kry igen.


lolla

hejsan

usch vilket styr...

man vill ju verkligen att läkare ska ha lite tålamod och lugn när det gäller barn....

kåvepenin som är bläää,hoppas det går bra för det hjälper ju väldigt fort bara peniccilinet får verka....

hoppas ni får en lugn natt

kramar lolla

vintageretroprinsessa

Nämen stackaren :(

ussssh var det därför hon var så lugn i går :)

Bambi var överallt och ingenstans :)





kram

vintageretroprinsessa

Nämen stackaren :(

ussssh var det därför hon var så lugn i går :)

Bambi var överallt och ingenstans :)





kram

Helena

Stackars lite, öronvärk som gör så ont. Tråkigt med läkare som för det första inte kan svenska (borde ju vara ett krav) speciellt när man jobbar med små barn och dels att de hafsar och har bråttom. Den dosen du nämner låter ju att ta i, men det är ju tur att det inte är en medicin som är direkt farlig i alla fall, suck. Hoppas att hon kryar på sig snabbt!

Lotta

Stackars liten =( Hoppas hon blir bra nu snart !!

Tråkigt med läkare som inte verkar bry sig, finns för många av det slaget tyvärr =(

Min Theo har bara fått penicillin en gång o då kräktes han upp allt så det kan ju inte ha gjort nån verkan men bra blev han till slut i alla fall =) Hoppas det går bra, kram på er !!

emily

Lilla söta! Engla har också haft öroninflamation.. Gud så hon skrek.. men det var för att det sprack i örat, det är ju först när det gör det som det börjar läka.. Hoppas lilla E mår bättre idag och att medecinen sätter in direkt!!



kramar

Anna

Nä usch och fy! Krya på dig Engla!

Lycka till med kampen med medicinen, usch det är verkligen en kamp! Jag vill inte byta! Har kämpat två gånger med min lilla Isabella hitills i livet, det är inte roligt.

Hoppas ni får en bra helg trots allt!



Kram kram

Mia

Usch, stackars liten tjej!

Idiot-läkare, tycker jag.

Petra

lolla:ja verkligen men den verkar bita för nu sover vi bättre;)kram



Jessica:ja precis hon va lite hängig men for runt i nne i kyrkan istället;)kram



Helena:ja det är synd det alltid ska vara så bråttom men penicillinen verkar bra o inget ont längre kram



Lotta:ja inte smakar det hallon direkt hihi men det e bara kämpa vidare kram



emily:ja inge kul när de små blir sjuka kram



Anna;ja vi kämpar på här bara några dar till sen e det över kram



Mia:Det tycker jag med fniss kram