Hemma igen!

I dag så flög jag och Engla hem
grejen var den att b skulle ju hängt med men ef vi hälsat på mamma så blev det en fantastiskt lååång bilkö
tiden gick och stressen ökade.
16.40 skulle vårat flyg lyfta jag o engla chansade vi stod vid den stängda gaten 16.38 men en kille
hjälpte oss snabbt så jag kunde ta handväska/skötväska å Engla på armen och springa in i planet.
B fick stå kvar med bagaget/vagnen och ta ett senare flyg så snart e han på ingång oxå.
Det var bara att ta engla i knät sen lyfte flyg.
bra service igen av höga kusten flyg AB :)
men säljer de svindyra biljetter så krävs väl en god service?

Nu e vi hemma och Alexandra kom i dag ef som hennes pappa åkte till sthlm i morse på möte
ett jäkla pusslande men allt ordnade sig till slut.Hade lite svårt med barntillsyn åt Alexandra så det var därför vi fick flyga hem idag.

Veckan i sthlm har varit påfrestande
jag e helt slut i kropp o knopp
inte kul att se sin mamma så dålig
medicinen verkar vara lite skum oxå
men läkarna säger det är hennes ångest som gör henne så orolig o knasig men jag tror inte på det.
kan man bli så orolig att man blir senil? inte kan prata el sova
sitter o pillar på små saker o pratar  med medicinväskan för hon tror det e hennes mobil?
Det är Niklas som ringer säger hon och tar upp väskan o ropar hallå Niklas!
Sedan säger hon att jag ska gömma mig hela tiden
ja man blir lite knäpp själv att vara där hela dagar/kvällar
lyssna på allt konstigt som kommer ur mammas mun

Igår gick hon snabb fart i rullator sen kastar hon av sig syrgasen hela tiden
och blir skitarg då jag säger att den måste vara på för den hjälper henne att andas.
fram o tillbaka gick vi längs korridoren
sedan måste hon vila och när hon sätter sig ner ber hon mig gå och titta bakom??
sedan säger hon att jag ska vara tyst för vi ska rymma :)
jag ska hämta hennes väska säger hon för hon vill inte vara där!

En kväll tog hon satts o sprang ut ur rummet jag fick kasta mig efter henne så hon inte skulle falla
man blir helt slut av  att vara där :(
tycker så synd om henne.
men läkarna säger att det kommer att vara så här och det blir inte bättre.

Det är så tråkigt då man inte kan ha en riktig dialog med mamma
allt blir så konstigt.
men en kväll blev jag lite full iskratt oxå vi satt o fikade med hennes vänninna som kom på besök då säger hon till mig Kyss mig :) vi blev lite fulla av skratt.
ja vad gör man?
jag ska gömma mig, kyssa henne, vara tyst,sluta tjata,sen säger hon Petra:du är så snäll mot mig :)
Petra:du fattar ingenting :(

Usch så jobbigt
nu har vi ialla fall 4 v på oss att packa och ordna lite inför flytt
har även fått ett jättefint besked från 2 fina tjejer som erbjudit sig att flyttstäda åt oss :)Gissa om jag blev glad!
flyttbuss e bokad nu oxå,inte gratis att flytta direkt och inte gratis att flyga kan jag lova,mina semester pengar rök där:(

Hoppas på att mamma kan bli lite bättre nu
jag sa åt henne att hon måste våga vila/sova för att orka med morgondagen
Hon har en sådan dödsångest att hon inte kan sova, i natt satt hon upp och sov.
Hon kämpar verkligen för att inte sova.

Nu ska jag lägga barnen som somnat på soffan sen lägga mig själv

kram och tack för alla sms jag fått av er ni ska veta att det har betydd mycket!
Alla fina kommentarer som jag fått oxå.
Ska läsa lite bloggar i helgen har blivit dåligt med det denna v.

Nu e B på ingång :)
Med mitt bagage haha vilken tur.



Gårdagens lillbuse:)





Vårat stora nöje när B jobbat har varit att besöka citygross där vi handlat mat
fikat och åkt rutchkanan.





vintageretroprinsessa

Halloj fina vännen.

Hoppas att det känns bra vara på hemmaplan inför flytten .



INGE kul alls läsa om din sjuka mamma nån så ond sjukdom vill man ingen.





skickar massa kramar

Petra

Jessica:Tack det känns bra att vara hemma igen!ja denna sjukdom är hemsk:( kram

lolla

hejsan

tack för titten i min blogg.

Har läst ditt inlägg och funderat på dig en lång stund inte roligt alls för er en jäkla sjukdom, förstår verkligen att det måste vara jobbigt att se sin mammma så.

sköt om er kram lolla

Petra

Lolla:ja det e inte så trevligt:( kram

Lotta

Åh fy så hemskt, förstår att det måste vara en plåga att se sin mamma så där samtidigt som vill vara där som stöd hela tiden !!

Bara 4 veckor kvar till flytten? Har ni fått lägenheten såld nu? Jag hänger inte riktigt med i svängarna !!

Många kramar o hoppas din mamma blir bättre snart!

Nathalia

Hejgumman!

Jag färstår att du har haft en jobbig vecka.

Inget kul alls att din fina mamma är så sjuk.

Har funderat på att åka och hälsa på henne,men vet ej vad hon liger.

Kram/N

Petra

Lotta:ja det e hemskt:(nej lägenhet e inte våran utan hyresrätt ja snart flyttar vi ner kram



Nathalia:ja ingen rolig vecka direkt det tar på krafterna,hon ligger på lånngro park men hon e så borta i huvudet att hon skulle aldrig känna igen dig :(kram