Larm Helvete

Godmorgon denna fredag!
Lite småblåsigt men inget regn.

Igår kväll blev det popcornmys i soffan med tjejerna
Båda två slocknade som 2 klubbade sälar vid 21 tiden
När jag satt och slötittade på grannfejden som visades på kanal 3 så tänkte jag bära in tjejerna till sovrummet men jag tänkte jag väntar en liten stund till,så mysigt att ha sällskap i soffan:)även om de sov!
Någon minut senare hör jag vårat larm skrika ute i hallen
Shit vad rädd jag var :( hade det kommit in en yxmördare el nått?eller brann det?
Paniken växte i mig och jag sprang in i vårat kontor för att kunna hitt ngt nr till larm central
Men det sket sig för mina öron blev typ döva jag orka inte höra på sirenen,jag tok ringde B utan resultat men förstod att jag måste lägga på ef som larm c skulle ringa upp mig när som helst för så gör det alltid.
Men grejen var den att jag måste ju meddela att jag är jag med koder o  allt.

Larmkillen ringde mig och upplyste att det var brandlarm hos mig? Han fråga om jag kunde se ngn rök??what?nej jag såg varken rök el brand i vårt hus.
Jag sprang ut ur huset för att kunna höra vad han sa:)
Gick in igen med han kvar i telefon och tryckte in koden o vips blev det tyst gaaah så skönt men där står en Engla förvånnat o tittar på!
Stackarn hon blev väl chockad.

Killen var kvar i telefonen och berättade även att larmet kunde utlösas under natten igen!
Kul tänkte jag,typiskt att allt ska hända då man är ensam hemma
vet inte om det var popcornen som orsakade brandlarmet men det låter lite långsökt.
Men nu får de komma hit och fixa till detta larm annars blir jag galen
sist gick det 14 augusti då vi bakade bullar:)

Jaja ingen kom till skada och det var huvudsaken men det är så skrämmande när det börjar att tjuta
utan anledning.

Sedan var det omöjligt att kunna sova låg och sms:a min bror halva natten haha
Han fick mig genast på andra tankar den knäppisen:)

Fick även tag i min käre sambo(igår kunde jag strypt han)Han var på en herrgård där det visst spökade hehe tack för den upplysningen tänkte jag som är tokmörkrädd.

Ska även ringa och be ngn komma hit och titta till brandvarnaren om allt står rätt till ,så överkänsligt  kan man inte ha det härhemma man ska väl fan kunna baka o laga mat utan att brandkåren ska rycka in.
Ska även ge dem mitt nr som första  alternativ ef som det är jag som är hemma 24 tim o m dygnet.
Så det så!

Idag blir det en slö fredag för min del.
Ska nog vila på dan med Engla så man får lite ny energi.
Magen är det oxå full fart i :) den lille gör kullerbyttor tro jag!


Ha en toppenfredag!


vintageretroprinsessa

MEN Guuuuuuud.

vad livat det var här då ;)



Hoppas att du får sova bättre i natt nu då :D

Tokerier hihiihih



Kram

Petra

Jessica:ja den som väcker mig i natt får STRYK :) kram

små räkorna

ja dessa larm....vårat har oxå strulat ett par ggr.

och nu senast så var det inge kul!!vi var borta ett par dgr i somras&då väcks vi av telefonen kl04 på morgonen....hjälp vi är ju inte hemma.dem skulle åka dit och kolla,men vi ringde min brorsa oxå så han kunde gå in och checka av.allt var ok tack och lov.det visade sig sen att det kunde varit en fluga t.ex som flygit för nära sensorerna och den fick för sig att det var en jättefluga i vårt hus!!!!!!

därav att larmet gick igång,hmmmm.

hoppas ni får någelunda rätsida med erat larm iaf.kram