Andra inskolningsdagen


Engla gillar att cykla på dagis:)

Inskolning dag 2 idag:)
När jag och Engla kom till dagis i morse så regnade det,så det var bara att inviga de nya regnkläderna
Vi cyklade och bakade sandkakor och lekte i vattenpölarna,gick in lite tidigare i dag efsom vi inte hann leka så mkt inne i går.

Vi lekte med dockor o plastgubbar och pusslade innan det var dags för sångsamling.
Till lunch blev det potatisbullar majs ,ananas,oliver och sylt.,Engla åt en halv potatisbulle och tog för sig en massa majs i stället;)
Hoppas att hennes aptit ska växa när hon väl börjar på riktigt på dagis annars kommer hon väl gå omkring hungrig.

Efter lunch var det vila och idag tog det lite längre tid för alla barn att komma till ro,de visste vad som gällde;)
Lyssnade på saga och efter tio minuter så säger Engla att hon vill gå hem:)
jag klappar henne på kinden då jag ligger brevid henne på madrassen och sen hör man ett ynkligt mamma jag vill gå hem.
Jag trodde tårarna skulle komma men hon var så trött att hon hann somna innan.
Lillhjärtat somnade och jag fick gå ut och sätta mig en stund med en kopp kaffe.

Efter ca 30 min väckte jag Engla för jag tyckte inte hon fick sova mer än så ef som vi har problem att lägga henne på kvällarna hemma.
Hon var självklart trött men piggnade till då fröken erbjöd henne att göra ett halsband med en massa fina pärlor.

Vi lekte i stora kuddrummet där det fanns rutchkana och stor yta att springa på :)

Fortfarande är det lite barn på dagis men nästa vecka skulle det komma fler,folk har fortfarande semestrar.
Just nu är de bara 4 barn på Englas avd lite skilnad mot 20 som det kommer att bli sedan:)

Till mellis blev det smörgås o juice sen var vi inne och lekte en 30 min innan det var dags för oss att tacka för denna andra inskolningsdag.

Dagen har med andra ord gått bra och jag tror Engla börjar bli lite mer varm i kläderna;)
Hon har lite svårt med att sitta still o vänta på maten,hon vill gärna upp o ner på stolen.
Hon äter klart fort så hon har ingen ro att sitta still o vänta,men nästa vecka blir det mer barn och då ser hon hur de gör så då blir det säkert bättre.

Hon vill gärna stå och iakta de andra barnen ,se hur de gör :)


Engla kunde gunga upp till himlen:)och till fåglarna enligt henne.


Så här glada var vi efter dagens slut:)

När vi kom hem till pappa o Nova så blev det kramkalas och fika:)
Nova sköter sig snyggt hon med om dagarna med pappan,hon äter gröt,välling o mat.
mina bröst läcker lite här o nu på dagis men men vad göra haha.

Imorgon ska vi vara med Engla sista dagen,på fredag blir det lämning och jag tror det ska gå finfint;)

21.00 SOMNADE Engla på soffan av ren utmattning så vi får se om vi kan få henne i säng en timme tidigare i morgon,då är jag mer än nöjd.

Mia

Jobbigt att vara liten tjej!

Hoppas på att det går bättre framöver. :-D

Kram

Erika

spännnade med dagis, det verkar ju gå bra för henne. kram

Therese

skönt att det går bra med inskolningen! Kan tänka mig att hon tycker det är skoj med alla barnen med. Viggo kanske kommer reagera mer nu efter hans 2 månaders uppehåll. Som en ny inskolning men jag hoppas inte det. ang Zeta så är det ju i så fall en perfekt plats :) kram