Dumma onda förkylningsblåsor

Har nyss kommit hem från vårdcentralen med Nova.
Det var en lååång väntetid över en timme och där satt en miljoner människor så nu lär vi väl blir sjuka om något,skit att jag inte bokade en tid igår när jag ringde,men de sa att jag skulle komma till öppna mottagning på morgon.

Förkylningsblåsor hade hon i munnen min lilla stackare:(
Det gör visst svinont,därför hon inte vill äta o dricka:(
En rejält stor blåsa på vänster sida sen några små på högra,tur jag upptäckte dem igår.
Så nu blir det alvedon innan mat,ska försöka att få ner flytande,går det inte får det bli stolpiller.

Nästa gång åker vi till en riktig barnläkare.

Har ni/barnen haft förkylningsblåsor i munnen?
Tips mottages.
Nathalie

stackars det måste göra ont. Mina barn har inte haft det så ja har tyvärr inget tips..

Vårdcentralen är ju oftast värdelöst att gå till man får ju ändå ingen hjälp efter all väntan. Vi går alltid till riktiga läkare med våra barn då får man den hjälp man vill.

Jag kanske ska kolla stadium för det var där ja köpte skorna till Nova...

Carolina

Jag har själv haft det och finns en gele på apoteket aftex heter den som man kan strycka över blåsan så dämpar smärtan och man kan äta och sova utan att smärtan kommer. den smakar ingenting och är utan alkohol , så borde inte vara några problem.



Lycka till!

Anna

Nä usch stackars liten. Mina barn har nog inte haft det men jag får alltid förkylningsblåsor när jag blir ordentligt förkyld. Tror att det finns ett bedövningsmedel som man kan pensla på blåsorna.

Trevlig helg!

Kram kram

anneli

Ååh va jobbigt. Har inget tips...men när isa va liten å hade blåser va det bara glass som hjälpte..;)

va ut å käkade med jobbet igår, trevligt sällskap å jäkligt GOD mat fick vi. Du skulle ha varit med..

Kramar

Anonym

åh du har oxå gjort om i bloggen :) vad fint!!



haha ja min lilla donna dyker upp lite här och där .. jag har ingen koll längre ;) haha!



kram om er

Therese

Hoppas det är lite bättre med blåsorna idag och att ni får en fin kväll. kram

Millah

Hej... Allt bra?

Jag har nu kört igång julklappstävlingar

& det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah