En tidig Luciamorgon


Finaste Alexandra:)

En tidig luciamorgon blev det idag.
Redan kl 07.00 var vi på dagis för att se Engla med kompisar gå luciatåg.
9 minus grader ute så det var skönt att det inte blev kallare.

Alla duktiga barn sjöng så fint och vi föräldrar fick trängas för att kunna få se ngt:)
Efter lussefirandet gick vi in på dagis och värmde oss med medtagen fikakorg.
Alex gick sedan till skolan.

Nu ska jag fundera på Englas nya timmar på dagis ,det har kommit upp nya regler nu har vi 20 tim kostnadsfritt,men det ska bli ändring efter jul.
Antingen 15 tim gratis eller 25 tim med kostnad och då får vi ha henne där på loven vilken känns onödigt.
Tycker våra 20 tim är perfekt men de försvinner nu efter jul.
Men det handlar bara om 6 månader till för sedan börjar Nova på dagis.

Hoppas ni får en härlig luciadag vart ni nu befinner er.



vintageRetroPrinsessa

Fina alex :)



vilka fina sockar hon hade :)



Kallt att stå ute :)

Iallafall om det hade vart här hade nästan minus 25 i morse burr.



Ha det finast

Erika- mamma till två små

var så mysigt med Lucia igår :-)



ja vimplar måste du skaffa, superfint :-) ha en fin dag! kram

Sandra

Vi har 15 timmar mot en liten kostnad så Alvin får vara där på loven. Men Alvin är van att gå heltid så i början när han bara fick gå 15 timmar klättrade han på väggarna men då bodde vi i lägenhet också nu går det lite bättre. Jag skulle dock ha valt 25 timmar om jag hade haft möjligheten tror jag..



Mysigt med lucia! Kram

Anna

Va fin hon är!

Ja det var lite kyligt att stå ute men åhh va dom små barnen värmde när dom kom så söta i luciatåget.



Sv ang Isabellas dagis så får hon gå 30 timmar på dagis men det kostar i sthlms kommun. I solna kommun där vi bor nu så får vi ha henne i 30 timmar men ett visst antal (tror 12 el 15 tim) är gratis. Isabella gick 35 timmar när jag jobbade fast då betalade vi för heltid och nu när jag är hemma så går hon inte mer än 3 ibland 4 dagar i veckan alltså 18-24 timmar. (fast vi betalar för 30 tim) Tycker att hon ska få vara hemma också med oss. Sen börjar ju jag jobba och då måste hon ju gå till dagis och sedan börjar skola mm och jag tycker att dom ska få ha det lite lugnt och utan en massa jäkt och måsten i tidig ålder.



Hoppas att det löser sig för er med dagistimmarna! Från årsskiftet har Isabella ingen dagisplats så vill ni ha lekkompis så finns vi hemma och kan hitta på saker ;)



Kram kram

Fröken Isakson

Vad söt hon är. Och du sötis, du har en award hos mig. kram kram