Ettårsvälling


En glad Nova och en glad Mama :)

Nu är det tredje natten irad som våran stjärna bara har vaknat en till två gånger per natt.
Shit man är som en ny människa.
Vi har gått över till ettårsvällingen och vips sover hon kanonbra.
Inatt åt hon vid 02 tiden ,sen blev hon nog väckt när Engla kom in vid 04.00 men somnade om med en flaska välling igen;)

Om det är vällingen som gjort sitt eller att fröken har blivit frisk som gjort att hon sover bättre om nätterna?
Det gnälls mindre och vi har en glad Nova här hemma som dansar o busar och äter bättre,men det är välling hon föredrar mest.

Nu hoppas jag på att vi får fortsätta att ha det så här bra.
Det är en ren lyx att få bli väckt två ggr gemfört med 15 ggr per natt.

Glömde tala om att amningen är nu över oxå:)tror jag,inget tuttande i natt alls.


Sandra

Gud så skönt för er! Edvin sover också bättre nu men han vägrar välling och äter ersättning som jag tror han inte blir mätt på längre. Finns inte så många mjölkfria vällingar tyvärr..



Tack för utmaningen ska göra den lite senare! kram

Kristin

Vad skönt att det funkar bra med vällingen. En vällingnova presic som min Nova :) Jag undrar om min tjej kommer dricka välling tills hon är 15?!? Men efter att vi har legat inne på sondmattning några gånger så sa vår barnläkare att vill Nova ha välling så ska hon få välling så då får det bli så :) Kramis

Therese

Fy va skönt för er att det äntligen vänt och blivit bättre nätter. Kanon att vällingen funkade. Va mysigt att du fått amma så länge ändå. Mina två slutade båda av sig självt helt plötsligt. Snart får vi börja planera ettårskalas. Mys.