Är du nöjd så är jag nöjd!

God förmiddag denna torsdag!
Tackar för kommentarer ang förra inlägg,det värmer i mammahjärtat att få tips o råd och även höra att det finns fler än oss:)vad hade jag gjort utan denna blogg?
blivit smått hysterisk eller ;)

Ang amning så fortsätter vi med det och det ammas ofta typ varannan timme men under natten gjorde vi ett uppehåll då lillan ville sova nästan 4 tim i sträck.
Hon fick även lite ersättning i går 100ml slank ner i lilla magen:)
Nu på morgonen ef amning fick hon även i sig 120 ml och en kvart efter ville hon ha bröstet igen,mest för att snutta då tro jag!
Men hon skriker aldrig av hunger men det ska bli kul och se om hon ökar mer i vikt inför nästa bvc besök om två veckor.
Helst vill jag ju helamma för det känns enklast för oss,har ju gjort det med de andra tre barnen,så flaska så här tidigt känns som nytt för mig.

Men är Nova nöjd så är jag nöjd!
Det jag reagerade på var att hon låg under sin kurva men hon e ju nöjd och belåten hade hon varit hungrig hade hon garanterat sagt till ;)
Men ersättning var inget jag behövde ge nu.
Men jag provar mig fram o ser vad den lilla vill:)

Hon kräks fortfarande så det var inte mjölken som var boven i dramat där.

Engla var ju oxå en kräkbebis men hon ökade mer i vikt.
Nova går ju upp i vikt men inte så mkt 140 g på nästan 2 v.

Tänk att man ständigt ska behöva oroa sig för de små liven.



Nova i vagnen på väg ut.

Fröken Isakson

Ja visst är det skönt om man kan helamma så länge man vill men det är som du säger - Är de nöjda så är vi nöjda :D . Hoppas du får en härlig dag. Kram kram Linda

sandra

Hoppas det ordnar sig med vikten! Skönt att amningen fungerat! Det fungerade inte för mig med Alvin och det var en jobbig tid så nu med Edvin valde vi/jag att ge flaska från början. Hoppas ni får en bra dag!

Kristin

Skönt att hon tar både ersättning och bröstet då kan du ju prova dig fram. Hon verkar ju sluka ersättningen så det är ju bra. Nova fick man kämpa på för att få i 50ml, haha, men hon har ju alltid velat äta lite och ofta :) KRam

vintageRetroPrinsessa



sötisen .

Hooppas att hon ska go upp i vikt som hon ska inge kul om dom ligger under kurvan :(

sen e det ju viktigt att du äter massa Petra :)



Hoppas allt är bra med er :)



Kram

Ps bor micke kvar länge sen jag såg han nu :)

Modekids

Gillar du barnkläder? Då ska du spana in vår nystartade blogg om barnmode!