Bvc och mjölkfritt

Har inte kunnat blogga tidigare pga blogg.se har driftstörningar
Men nu kör jag på och hoppas det ska funka.
Har varit på bvc med Nova och hon verkar bli en lång tjej i alla fall 55 cm lång nu:)

Vikten stod på 4050g(4000g födsel)men hon följer sin kurva.
Dock kräks hon ofta och mkt så bvc tjejen tyckte jag skulle prova att sluta med mjölkprodukter.
Hmm inte det enklaste för det finns ju mjölk i så mkt.
Men nu har vi införskaffat havremjölk och mjölkfritt margarin o bröd,lite krångligt måste jag säga,men vi testar
så här i en vecka för att se om Nova kräks mindre,vet att Engla kräktes mkt oxå när hon var lika liten.
Men då trodde de att det berodde på överskott,kan ju hoppas att det är så i Novas fall oxå.
Men de ville se om Nova skulle öka mer i vikt om hon slutade kräkas.

Godis suget e på topp just nu och det är ju typiskt att man ska vara sugen på allt man inte får äta!




Någon mer som haft en kräkbebis?
kommentera gärna hur ni gjorde eller inte gjorde:))


Erika

så fin!

Anneli

Va söt hon är,gosigos:)

Hoppas det kan hjälpa med mjölkfritt.

Kramar

johanna med tyra o otto

Tyra var en kräkbebis, och allt vi fick veta vara att det hade ngt med omogen magmun att göra, bara de går upp som de ska så är det ingen fara. Så många olika rön.



Otto kräker osså men inte lika mkt som tur är.



Får se om det hjälper med mjölkfritt!



kram

Erika

ja idag vet jag inte vad det är med mig varit en sur gammal tant idag ;-) men nu är det bättre efter 1 paket ballerina- haha!

Kristin

Har inge tips, Nova var ingen kräkbebis. Hon hade dock väldigt ont i magen i början så jag fick också testa mjölkfritt några dagar för att se om det blev bättre. Det är precis som du säger att det man inte får äta det är just det man vill äta :) Men självlart gör man ju det som behövs för att dom små ska må bra och få i sig mat men jobbigt är det :) KRam

Therese

Hoppas ni får rätsida på det! Tyvärr har jag inte några bra råd att ge då min lilla inte kräkts särskilt mycket. Då hon gjorde det berodde det nog på för mycket mat.

Fröken Isakson

Så fin hon är lilla Nova.



Felix var en riktig kräksbebis. Vi gick runt och lutktade kräks hela tiden. Men på honom trodde de att det berodde på att han var för tidigt född. Men jag tror att det var för att han aldrig rapade och som du säger..att överskottet kom upp. kram kram