Dagisbesök




Idag ska vi besöka förskolan som Engla ska börja på i augusti.
Känns bra att Engla ska börja på dagis,särskildt nu då hon blir 3år i höst.
Jag tror att hon kommer att trivas fint på dagis,skönt att slippa vara hemma med mig o Nova hela dagarna.
Hon behöver mer stimulans och har man en bebis hemma hinns inte allt med.
Det kommer att kännas jättetomt i början men efter ett tag är man van vid det oxå.
Man kan tillbringa tiden med Nova mer,man kanske hinner lite mer om dagarna oxå;)kanske ett välstädat hem vad vet jag.
Hela 20 timmar i veckan är vad som gäller ,Fredagar är man ledig,perfekt fredagsmys:)

Även om jag tycker det varit supermysigt att få vara hemma så länge med Engla.
Jag önskar att jag kan få vara hemma länge med Nova oxå,det är en lyx att få vara hemma länge med sina barn.
Det finns hur mkt som helst att göra om man vill.
Men just nu är det tufft att hinna med allt med två små,man har aldrig någon egentid alls.

Ja det ska bli spännande att se hur hennes första intryck blir idag:)
Min lilla Engla har blivit så stor.
Mammas hjärta.
Erika

Tack så mycket :-) tycker det är både bekvämt & snyggt med maxiklänning.



Vilken sötis på väg till förskolan! spännande för henne :-)

Elwira har gått på förskolan sedan hon var 1,5, men inte heltid och det är jag glad för eftersom Ludwig kom tätt. Precis som du sägger behöver de små få sin dos av stimulans och som sagt det är inte alltid lätt att hinna när man har en liten dessutom...

Man vill ju hinna med bägge lika mycket :-)



Kram !

Anna

Hoppas att det gick bra idag! Det kommer nog att bli jätte kul för henne att börja på dagis och för din del så behöver hon ju bara gå 2 dagar i veckan om du vill. Vi får ha Isabella 30 tim/veckan men hon går bara 2-3 dagar 9-15 istället för 5 dagar för att jag vill att hon ska få lite av båda.



Kram kram

Erica

Vilka söta tjejer du har!! Min lilla Alicia föddes 31 januari så hon är drygt 4 månader. Underbart mysigt att vara mamma och tiden går så fort.



Kram från oss