onsdag

Tiden räcker aldrig till.
Hjälp vad allt ska hinnas med när man har familj.
Vad gjorde man innan man fick barn?
Vilket trist liv folk ska leva som inte har barn,björns flesta vänner är utan barn,jag skulle tycka det var skit trist o lååångtråkigt även om man ibland önska man fick nån ensam tid om dan för att hinna med allt det där som måste göras.
Men leva utan barn Nej fy vad ensamt!
Barn är ju livet:)

Idag har jag en sån där dag då jag vill göra o hinna ALLT men måste inse att det funkar inte så.
Det är bara att ge upp men irreterad blir man.
Nova vill inte samarbeta med mig alls idag.

Har hunnit duscha med barnen vad annars;)
hängt två tvättar,ringt viktiga samtal,ätit frukost med kidsen.
ammat femhundrelva gånger.

Att ens sambo ska ut m jobb ikväll gör mig inte på bättre hummör.
ibland har man faktiskt lust att säga upp sig som mamma.

Inte ens på kvällarna får man göra det där som behövs göras,utan barnen ska vara med på allt allt allt jag gör.
guuuud så jag klagar men jag är inte den som ber om hjälp heller.

Engla har kommit in i en ny period då hon somnar efter 23 och vaknar tidigt.
så kvällsgnäll har vi här så det räcker o blir över.


Går man på öppna förskolan slipper man se det där som borde göras i hemmet.

Har kännt mig så irreterad o smålåg ett tag nu med det är väl trötthet o amningshormoner o allt.
Skulle behöva piffa till vardagen lite:)Lite gör ju så mycket.

känner en stor saknad efter min kära mamma oxå:( särskildt nu när vi närmar oss mors dag.
saknar mina fina vänner i örnsköldsvik oxå,ett helt år sedan vi träffades.
Mamma dog,två veckor senare flyttade vi ner till sthlm,så mkt som hänt på ett år.
graviditet,flytt,begravning.
Men man får ta dagen lite som den kommer allt kan man inte orka med:)

Men vi går mot ljusare tider,har så mkt att se framemot.


Idag provade jag att ringa hem till dig,jag har raderat ditt nr men det stod mamma när jag ringde och jag blev glad o hoppades du skulle svara,men rösten som svarade sa att ditt nr har upphört:(
Det finns inte mer
Du finns inte mer
Jag provade även till mobilen,samma där det kom upp mammamobil fast ja raderat
Om jag bara kunde få höra din röst.
Jag saknar.
Det finns inget kvar av dig,bara minnen och dem tänker jag alltid förvara i mitt hjärta.
älskade mamma
jag hoppas du har det bra

Matilda - Livet som ung tvåbarnsmamma

gud så fint du fått på bloggen :-)

Kristin

Hej vännen!

Jag kommer till Stockholm en snabbis i helgen. Om du vill/kan så kanske vi kan mötas upp för en fika på lördag? Lämna stortjejerna hemma och så tar du med dig lilla Nova så får du en liten paus från hemmet?! Vi kan ju ringas. Kram

Nathalia

Hej petra!

När jag läser dessa rader vilket trist liv,folk ska ha som ej har barn. Barn är ju livet.

Barn är inte allt i livet och man behöver inte alls ha ett trist liv bara för,man ej har barn..

Nathalia

När jag läser dessa rader. Vilket trist liv folk ska ha som ej har barn. Barn är livet blir jag arg och ledssen. Tror du vergligen att vi som ej har barn har ett trist och meningsläst liv? Nej det har vi ej barn är inte allt i livet. Så hemskt om alla tänkde som dig att barn var själva livet.

Livet är inte bara barn & hus.

*Vänner

*sitt jobb

*Resa

*skriva & läsa

* Sin familj som ej behöver inebära barn i.

*Sina hobbisar

*resor

*upptäcka nya saker.

Ja livet är så mycket mer än bara barn.

Erika

tänkte samma sakn hätromdagen, vad tusan gjode man innan man fick bar :P



ha en bra dag!

Erika

hihi ja visst önskar man nästan att de små använde det :)

så fin ju! funderar på att köpa o ge bort till någon istället :-)



Anneli

Styrkekramar till dej Petra:)

Ja, vad gjorde man innan barnen....läste, umgicks med vänner ,reste.....NÄÄ,jag kommer inte ihåg;) haha

Klart att man behöver en paus ibland från allt..Bara att få gå på toaletten´själv nån gång skulle vara Najs....Jag Förstår va du menar:)

KRAMAR

Petra

Nathalia:Jag är uppriktigt GLAD att du lämnade denna kommentar för då ser jag att du har återvänt till verkligheten och inte längre lever i en fantasivärld men själva inlägget var INTE riktat till de som är barnlösa och kämpar med att bli gravida så långt trodde jag du skulle förstå men tydligen INTE alla hästar hemma!

Nathalia

Petra: Tack för att du svarade på min kommentar. Jag har alla hästar hemma,men KÄNDES som det du skrev var till oss utan barn och vi som käpar att få. Alla tar det dom läser på olika sätt och så hära regerade jag!!

Nenna

En utmaning som kanske passar dig ;)

http://jenny.blogg.se/2010/may/mandag-hela-veckan-1.html

KramKram

Erika

Ens barn är det abslout bästa som finns