Vänta lite!



En fortsatt förkyld Nova,men hon är glad och är vaken mkt om dagarna!
Idag är vi klädd i finaste Ralph Lauren klänningen och strumpbyxor från mexx.

Igår kväll var det en mamma som somnade vid 22 tiden längre än så orkar inte jag hålla ögonen öppna.
Alexandra och Engla sov vid halv tio sen satt B framför datan så då kunde jag lika gärna snusa på kudden brevid Nova:)

Måste bara få säga att det är en jädrans skillnad på att ha två små så tätt efter varann,när Engla var nyfödd var det lite smidigare.Alex var ju 7 år äldre och bodde då hos sin pappa varannan vecka,vilket innebar att jag kunde få powernapa lite;)Thimmy var ju 17 år äldre såhan skötte sig med automatik hehe.
Nu är det inte riktigt så ,nu är det full rulle dygnet runt känns det som.
Men det är oxå jättemysigt.

Men ibland så räcker man inte till och då sätter det dåliga samvetet in.
Vänta vänta är ett ord Engla får höra rätt så ofta från mig.
Jag önskar man hade lite mer tid till henne men samtidigt är jag med henne 24 timmar om dygnet.
Amningen tar ju sin tid med Nova och vi vet ju att det blir bättre sen då Nova blir lite större.

Tiden till sig själv står längst ner på listan :(
Tiden till förhållandet?nja det var länge längesedan ibland hinner vi bara äta middag ihop sen är det en ny dag.
Alla småtjejer tar sin tid här hemma:)det är läxor,träning,lek,amning,blöjbyten,torka spyor och torka snoriga näsor,hjälpa på pottan o toan,ja listan kan göras lång.
Men mitt i allt så är jag världens lyckligaste mamma.
Men självklart skulle jag oxå vilja ha liiite tid till just det jag vill göra.






Tänk att en sån här liten söt kan ta så mkt tid av en.Men en sak är vi säker på vi älskar dig och dina syskon högre än himmlen.





Sandra

Vad söt hon är och jättefin klänning! Ja inte har man mycket tid över heller, vi äter också i omgångar ofta här hemma.. Nu somnar ju Edvin tidigt på kvällarna tack och lov så ibland äter vi när han somnat. På ett sätt är det skönt när dom blir lite äldre och ändå vill man ha dem som bebisar hela tiden för det är mysigt :-)

johanna med tyra och otto

haha;)

Erika

kan inte annat än att hålla med, det är mycket man vill göra men tiden räcker inte riktigt till. Men en #tröst" kan vara att när nova blir lite äldre så kommer hon ju inte behöva amma lika ofta.

Har ju /är lite i samma sits som dig så jag förstår dig med det du skriver om.

Här är det också full rulle hela dagarna, och även om lilla E är på förskolan ca 12 timmar i veckan uppdelat på 3 dagar så swishar dagarna förbi så fort ändå..

Jag försöker tänka när det är mycket jag vill göra men sedan inte kommer hitta, att jag faktiskt kommer ha massa tid åt sådant när bägge bli äldre och då kommer jag sakna den här tiden :-)

och precis som du skriver så tycker jag med att det är supermysigt men också jobbigt mellan varven



Madde

Hejhej:) Skulle du vilja hjälpa mig om du vill/kan med att kolla in min kategori om tjejsnack, sex och kärlek och säga vad du tycker är bra eller dåligt?:) eller något som du tycker är viktigt att ta upp:) Har inte sätt någon som har denna kategori så jag har den för att hjälpa och för att det är ett kul ämne:) Skulle vara jättesnällt! Hoppas allt är bra med dig:) Tack på förhand!

Matilda - Livet som ung tvåbarnsmamma

nemen Ralph Lauren, vilken liten lyxtjej :)

Therese

Roligt att du gillade mina mössor och scarfs! Jag har lagt in prislista och tyger på bloggen. Hör gärna av dej igen om du fortfarande är intresserad!



Mia

Vad fina hon är! :-D

Therese

sötnosen då! De får lära sig att ta hänsyn så det är bra :) hoppas ni får en fin start på helgen. kram

Fröken Isakson

Underbara söta lilla tjejen i finfina kläder. HÅller med dig vännen. Två små tätt är inte alltid så lätt. Alltid nåt som ska göras, se till osv. Men det fixar vi, eller hur?! Hoppas ni har en toppendag! Kram kram

vintageretroprinsessa



Hallå Petris du verkar ha full rulle hela dagarna du .

Hoppas att du får njuta extra mycket på helgerna och bli bortskämd en massa.



Kramar från oss