Hur gör man nu då?

Natten har vi busat i sängen,nja inte jag o min sambo haha utan Nova;)
Är inte den piggaste men vad gör det,sitter ändå inne eftersom det snöar för fullt här utanför mitt fönster.
Men det känns som vi skulle behöva gå ut så barnen får rasta av sig;)Nova behöver sova oxå.

Tänker på det där med begravning inför nästa vecka.
Vet inte hur vi gör med Nova och Engla ?
Nova är lite gnällig o det är svårt att få tyst på en bäbis;)
Tänker mest på de andra i kyrkan ,vi e ju vana.
Grejen är att om inte Nova och Engla är med på begravning så kan ju inte min sambo heller vara det eftersom det blir han som måste ta hand om dem,så det e lite trist.
Jaja Engla var ju med på mammas begravning förra sommaren och hon var ju inte knäpptyst direkt men det funkade;)
Allt går att lösa men frågan är bara hur i detta fall?
Jag vill ju ha med mig min familj till kyrkan då vår morfar/gammelmorfar ska begravas.

vintageRetroPrinsessa



Klart att ni kan ta med barnen till kyrkan :)

LÅt dom vara mätta innan och ta med lite uppskuren frukt / russin fukar alltid :)

Sandra

Hej!

Jag var på min farmors begravning för ett par månader sen och sonen (då 8 mån) var med oss. Jag ville ha med mig sambon så vi gjorde så att han satt med sonen längst bak och var beredd att gå ut om han började att prata/gnälla/skratta.

Min farmor älskade barn så vi kände att hon hade velat ha lite barnljud i kyrkan.



Här är det vitt och fint, men trist att det alltid blir halt på en gång när snön kommer.

Bodde uppe i Umeå ett par år och där låg oftast snön packad och fin så att man tom kunde cykla på vintern. :)



Ha en superbra dag! :-)



/ Sandra

Madde

Har ni massa snö det har inte vi

Johanna

Klart du ska ta med barnen till kyrkan. Det är ni som begraver din/er morfar och ni bestämmer reglerna! Dom kan behövas som lite positiv energi i all skit. Kram kram!

Anna

Klart att ni kan ta med barnen.



Kram kram

Britta Bloggar

Jag har (tyvärr) haft med Stina på två begravningar, dels min mormors när Stina var några månader och sen makens mormor när hon var ca ett år och det har gått bra. Hon var lite gnällig på den andra begravningen men jag mutade henne med kex och russin.



Det var många som kom fram till mig på båda begravningarna och tackade mig för att jag tagit med Stina. De tyckte att det var fint att se nästa generation när det var så pass gamla människor som dött, och människor som älskat Stina fast de bara hann börja lära känna henne. Det blev så speciellt att sjunga "härlig är jorden", en av raderna är ju "släkten följa släktens gång"....

Erika- mamma till två små

Ludwig går för fullt men tycker åkpåse fungerar bra ändå, han är inte riktigt som Elwira och är faktiskt rätt nöjd med att åka vagn ;-)

Kan absolut rekommendera 7 A.M.!!