Matiga muffins


Mina matmuffins med ost och skinka.


Provade på att baka matmuffins och de blev supergoda;)
passar bra som en lunch tillsammans med sallad.

För er som ännu inte testat eller vill ha recept så kommer det här:)


100g strimlad skinka
2 1/2-3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
50g smör
3 dl riven ost
2dl gräddfil

Gör så här

Ställ ugen på 225 g
Blanda mjöl och bakpulver,och tärna ner smöret i detta.
Blanda ihop detta till en grynig massa och rör ner gräddfilen samtidigt som degen arbetas.
Tillsätt skinkan,rör ner den goda osten.
Rör om tills allt blandat sig sedan lägger du upp degen i muffinsformar.
Grädda 10-13 min eller tills muffinsen blivit gyllene bruna.

Lycka till.
Veronica

Tack för det tipset! Gillar enkla rätter till lunch och de är nog perfekta till en picknick!



Kraam!

Erika

mm matmuffins är ju så gott!



tack det är redan lite piggare här hemma nu, åt rätt håll!



kram

fröken isakson

Åh så goda de ser ut :D



Vet du vad, jag har köp ny vagn. Hur är det, ombyte förnöjer va ;).kram kram

Mamma till William

God eftermiddag sötis..Detta recept komme jag göra en dag för det låter hur gott som helst.Ha en skön eftermiddag.kram

Anna

Mums!! Detta recept måste jag prova



Kram kram

vintageRetroPrinsessa

smaskigt :)

Kanske man ska testa :)

Tack för tipset :)

vintageRetroPrinsessa

smaskigt :)

Kanske man ska testa :)

Tack för tipset :)

Lotta

Meeeen så gott det lät, måste provas!

Tack för receptet :)

Snabblån och Minilån

Bra inlägg. Tycker om din blogg (: