Mamma kära mamma


Engla med mormor 2009,tror det är den sista bilden på mamma och Engla tillsammans.

Glömmer aldrig denna dag :(
Vi bodde i övik och mamma blev sjukare,så vi åkte ner och hälsade på.
Jag fick ut mamma på en liten promenad till västertops c för att äta lite lunch.
Mamma bad mig gå in och beställa så kunde hon sitta och passa Engla utanför.
Eftersom mamma åt en del stark medicin så blev det lite knas mellanåt.
När jag kommer ut ur grillkiosken ser jag Engla traska omkring vid trottoar kanten alldeles ensam:(
Vägen tillbaks hem till mamma var inte den enklaste men det behåller jag för mig själv.
Det är så jobbigt vissa dagar och mamma är så saknad.

Blir så himla ledsen över att hon inte finns hos oss längre.
Mamma var alltid den som ställde upp i vått och torrt.
Mammas önskan var att vi skulle flytta ner till sthlm och att allt skulle lösa sig med Alexandra.
Känns skönt att vi bor här nere och att jag har Alexandra 100%
Men mamma kommer jag alltid att sakna för det känns så tomt utan henne.
Det är så jobbigt att sakna:(
Men du finns alltid i mitt hjärta älskade mamma.



sommaren 2008 alla var vi ännu ovetandes att det fanns cancer i mammas kropp.



sommaren 2009 jag väntar Nova i magen och lämnar blommor till mamma på minneslunden.

Ibland kan jag känna mammas närhet att hon finns någonstans?
Vart hon än är så hoppas jag att hon inte lider något mer,bara att hon har det bra och fridfullt.