Förskolestart igen



Englas försskola.Kan säga att så här soligt såg det inte ut imorse när vi lämnade.

Idag började Engla på dagis igen efter ett långt sommarlov.
Klädd i didiriksons regnställ och sina Hunter stövlar strosade vi till dagis.
Nova fick sitta i vagnen.

Lite nya kompisar på avd har det kommit.

Tror Engla tyckte det kändes bra att komma tillbaks,hon var så nöjd och packade sin lilla rosaprinsessryggsäck med nalle och napp,det är viktigt:)
Men när jag pratade med fröken så gäller nu uppevila för Engla,så ngn napp lär väl inte komma på tal under hela dagen hmmm får se hur det går när Engla blir lite pömsig:)
Vi har ju gjort som de flesta andra under sommaren,vänt på dygnet.
Så vi kommer förmodligen hämta hem en trött tjej idag.
Hoppas på att granntjejen är hemma tidigt idag så det kan leka tills middagen är klar,annars vet jag en som kommer att slockna i soffan vid tre tiden.
Får se hur vi löser det här då:)




Gott om utrymme för barnen,en gång i veckan går de till skogen med matsäck:)


Nu ska jag passa på att bara njuta medans Lilla Nova sover sin nap efter många turer i vattenpölar :)
Att få hoppa i vattenpöl är det bästa.

Njut av dagen och lite regn har aldrig skadat efter denna varma sommar:)
Redan imorgon är det sol igen.
Tess

Hej hej

Ja det är supermysigt...men kan inte förstå att vi ska ha liten. :)

Tyvärr så har jag lagt designen på is lite..känner att jag inte hunnit med det. Jobbat heltid o bebis på g..;) Får se om jag tar upp det igen..



Ha en fin dag

Kram

Therese

Spännande! Viggo blev så glad då han fick gå till dagis i förra veckan. Teyvärr räcker inte plånboken till det huset :) men jag såg att Pernilla Walgren säljer sitt hus, det måste vara hennes med tanke på alla skor och kläder, Vad tror du? kram