Solig Tisdag


Chai Latte som vi intog till frukosten i morse med muggar från Lexington.


Sovstund för Nova och då gäller det att passa på att starta datorn.
Febern verkar ha gett med sig nu,och det tackar vi för.
Hade en het Nova brevid mig i natt.

Efter vi lämnat storesyster på förskolan,promenerade vi vidare till ica.
Kvällens middag blir lasagne med vitlöksbröd i ugn.

Känner mig lite frusen och lite öm i halsen,kanske jag oxå åker på en förkylning tro.

Läkarbesöket igår gick som det gick.
Från att vi kom in genom dörren till läkaren så gallskrek Nova och var vansinnig.,Hon skrek o pekade mot dörren,min lilla stackare:(
Men inga streptokocker som Bvc kunde misstänka.
Vanlig förkylning.
Sökte för en sak till oxå som jag inte vill dela med mig av på bloggen,så det blir ett läkarbesök till med läkare och bvc får hoppas på att Nova vill vara med på noterna då.
Skönt att det var ofarligt men det tynger som tunga stenar i mitt bröst.

På måndag är det tänkt med inskolning,då ska vi vara friska och krya:)
Mitt lilla hjärta ska börja på förskolan,men det blir mjukis start,2 dar i veckan till att börja med.

Sambon har även spanat på lite resor inför hösten:)
Kanske det blir en resa till Kreta?
Känns som välbehövligt :)

Medans lillskruttan sover så tänkte jag passa på att plocka undan lite tvätt och städa upp i köket,tänk att det alltid finns att göra i ett hem :)




Carolines hemligheter

Skönt att ni är på bättringsvägen hemma hos er och att det du oroat dig för visade sig vara ofarligt!



Går ni på BVC och VC i Täby Kyrkby? Vi går dit, blev rekommenderad av grannar och så är det ju gångavstånd till skillnad från Vallentuna centrum vilket underlättar en del (Vi har "bara" en bil).



Har du provat öppna förskolan i Täby Kyrkby? Den skall tydligen vara jättebra vad jag har hört och med endast 15 timmar på förskolan för Irma gäller det att hitta andra roliga aktiviteter de dagar hon är hemma.



Ha en skön kväll med familjen, kramar!!!

Maria

Vilka fina muggar!!

Tråkigt med alla dessa förkylningar...skönt att hon varit feberfri i dag.



Kram Kram