Ett sjuhelvetetsliv på passexpedition



Godkvällens!

Måste börja med att det känns lite som hösten är på ingång i vårt avlånga land.
Rätt så trist med andra ord.
Men jag ha piffat upp stämningen nu ikväll med tända ljus, kaffe och Marabous digestive choklad.
Vet inte om det är vädret som påverkar mig men känner mig lätt nedstämd.

Trött har jag dessutom varit hela dagen usch inge vidare dag.
Kaffe har jag inte kunnat dricka förräns nu för jag har kännt att det svider så i magen av kaffet.
Hungrig som aldrig förr och äter som en gris och ingen mättnadskänsla för fem öre,här lastas det in en massa onyttigt.
Min stavgång ligger jag långt efter med,har inte använt dessa stavar på en månad,fy skam på mig.
Min promenadkompis är bortrest och det är sååå tråkigt att komma igång själv.

När jag väl kommer igång så äter jag betydligt mindre och kanske lite nytttigare;)

Vi gjorde ett försök under dagen till passexpeditionen i Täby C.
Tänkte att vi måste fixa ett pass till lilla fröken Nova.
Lättare sagt än gjort.
En gallskrikandes Nova som vägra sitta i både matstol och pall,vi försökte med att jag och Björn fick ha henne i knät,men hon skulle promt ha sin napp i munnen.
Hon kastade sig o skrek,så vi tog en liten paus och gick in på pressbyrån för att lugna damen o muta henne med en glass och klubba.
När vi återigen skulle testa fotot så gav det till ett skriiiik igen,min lilla skrutt skrek så hon kräktes:(
Stackars liten kände mig så elak.
Folk stirrade o poliserna kom o försökte roa henne men det blev ju bara värre.
Så när vi ska hämta ut passet nästa vecka har vi en rätt så trist bild på Nova i passet;)
Alltså det gör inget om hon skriker sig igenom passkontrollerna för det är då hon är sig mest lik:)
jaja 5 år till nästa passfoto och då minsann ska vi se glaaada ut :)
Men om vi mätte rätt så är fröken 85 cm lång nu:)

Nu är det Bamse med kidsen sen hoppas jag på en lugn kväll.


Anneli

Behövs det pass till exotiska övik;))))