Hastiga besked med inskolning

Godmorgon tisdag.

Har ätit frukost med Alex och Nova.
Engla var lite trött på em när vi kom hem från dagis,precis när hon slog igen sina blå så knackade granntjejen på dörren:)vilken tur.

Själv har jag inte sovit många minuter i natt,fick så mkt att grubbla över.
Vet inte hur jag ska göra.

Fick tråkiga besked från dagis igår när jag skulle hämta Engla.

Det är så att vi fick dagisplats till Nova nu i augusti men grejen var att jag ville skjuta upp inskolningen till januari.
När jag pratade med föreståndshefen ang detta innan sommarlovet o hur jag skulle gå till väga fick jag två alternativ.
Att säga upp platsen för Nova och sen chansa och hoppas på att hon får en plats i jan på samma avd som Engla.
Eller jag bet för platsen men har Nova hemma tills inskolning i jan.
Jag valde det sistnämda.
Kändes som en lättnad och vi såg framemot att vara hemma ett bra tag till.

Men igår hade tydligen reglerna ändrats eller blivit ngt missförstånd.
Hur som helst måste Nova inskolas nu annars blir vi av med platsen.

Lite trist o hastigt.
Så nu sitter jag och grubblar på hur mkt jag vill att hon ska tillbringa sin tid på förskolan.
Vi kan välja precis som vi vill ,bara hon är där,annars försvinner platsen till någon annan.
Är inne på en dag i veckan just nu.
Väljer jag 15 tim iveckan,blir det så fel med Engla,ska jag då hämta hem henne en timme senare varje dag,det låter orimligt men vill inte att hon ska bli drabbad.
Hur jag än vrider och vänder så blir det fel.
Vill ju båda barnens bästa och jag vill ju ha dem på samma avd såklart!

Jag får grubbla vidare:(
Har ni tips?
Hur hade ni gjort?


vintageRetroPrinsessa

Nä vad JObbigt :( usssh .

Du har inget jobb att gå till då kanske du kan ha henne dagis en dag i veckan :)))) eller två :) blir ju kort och gott :)



Kram

Sandra

Svår sits! Jag hade nog valt att ta dagis platsen, när vi fick platsen till Edvin var det med nöd och näppe, det var också i januari.. Men här är det rätt fullt på förskolor så det är svårt med platser..



Som sagt så behöver hon ju inte vara där så ofta :) Men ja det är svårt!



Kram

Anna

Usch vad tråkigt. Vet hur du känner, är i nästan samma situation. Ville tidigast skola in Oliver i jan men eftersom det är så extremt svårt för oss här att få en plats så blev jag tvungen att ta platsen vi fick nu i okt eller vänta ett helt år. Man vill ju ha dom på samma ställe.

Hoppas du kommer fram till någon bra lösning som passar er.

Kram kram

JennieAnn

Vad jobbigt för er :( Blir inte en dag i veckan lite för novisen, bara en tanke, att hon inte hinner bli van vid dagis när det är så långt mellan gångerna. Men jag vet ju inte hur hon är :) Såg bara hur det var för en del barn på förskolan där jag jobbade. Usch vad svårt att få till det på bästa sätt som passar alla i fam. Många kramar/J

Petra

Jennie-Ann Tack jo jag tror vi börjar med en två dar i veckan i alla fall:)blir säkert mer sedan.jag vill ju ha samma tiden som Engla slipper man hatta fra o tillbaka:)det är nog jag som är lite nojig bara hihi kram

tindra

Svår sits... : / hmmm....

Kommer nog hamna i samma sits nästa år runt april..... Hoppas allt löser sig & grubbla inte för mkt...saker & ting brukar lösa sig...