Umeå VS Övik



Hej gott folk.

Igår tog vi en flygtripp till Umeå (Björkarnas stad)checkade in oss på scandic hotell.
Blev en sen middag och sedan bums i säng med trötta barn.

I morse efter en snabb frukost,styrde vi hyrbilen söderut nämligen till övik:)
Här bodde jag för 2 år sedan.
Det är inte mkt som hänt sedan dess:)

Vi besökte biblioteket där det finns så mkt roliga böcker och lego samt en stor träbåt att kunna leka i.

Tog oss en pannkaks-lunch på café UH

Sedan blev det lite galleria spaning för min del:)Barnen ville helst gå och gömma sig under varje liten klädställning.
Blev inte så mkt shoppat med andra ord.

Men vi fann ett till roligt lekställe och stannade till där för en stunds lek o bus.

Vi har även hunnit med att träffa lite fina vänner och blev även hembjudna på tacokväll:)

Nu ligger min Nova utslagen i sängen och orkade inte ens med vällingen.

Engla har precis ätit sin frukt o är på väg att somna.

Så här sitter jag i lugn o ro på ett hotellrum i Örnsköldsvik med fångarna på fortet på 4:an.

Har ringt och pratat med min stora juvel som är hemma hos kompis i sthlm :)saknar henne men vet att hon har det sååå bra.
Eftersom att skolan började i måndags ville vi inte börja veckan med ledighet.

Imorgon kommer min sambo göra oss sällskap,just nu är han i krokarna nån mil bort på konferens.

Hoppas på ett fint väder i morgon så vi kan besöka stadsparken.
Lunch på stan o lite fikadejter kanske ?

Ha det gott så hörs vi!


Anna

Åhh vad härligt med en liten tripp.



Ang. dagis så är jag helt inne på din linje med att det verkligen är ett privilegium att få vara hemma med sina barn. Hoppas att det blir bra för er. Vi får se när vi kan ses då, jag tror nämligen att vi också har rätt mycket nästa vecka. Men näst nästa vecka kanske haha!!



Kram kram

Anonym

Oh hotell frulle, det var det första jag tänkte på i ditt inlägg.. jag älskar frukost..speciellt när man bara behöver sätta sej ner o få det serverad..och slipper plocka undan på bordet efteråt.. :)