Nu har hon åkt.



Vinkade hejdå till min sessa idag på tågstationen.
Jag bet ihop för att inga tårar skulle trilla.
Men det känns så jobbigt att säga hejdå när hon ska åka så långt och dessutom ensam.
Jag tycker att hon är så himla duktig.
Nu åker hon upp till Örnsköldsvik och lever ett helt annat slags liv med sin pappa än vad hon gör här i Täby kyrkby;)

Hennes pappa har valt att leva enkelt och då menar jag enkelt:)ingen smutskastning från min sida.
Men han bor i skogen i en stuga utan el och rinnande kranvatten.Visst kan det låtas charmigt sommartid men året runt nja?

Det blev en liten dispyt här hemma imorse,eftersom Alex är så väldigt noga med att hennes sängkläder ska bytas varje vecka:)
Så hon packade ner påslakan o underlakan och badlakan samt huvudkudden i väskan;)
njaa då blev det stopp från min sida,tycker att det ska finnas rena påslakan i hans hem för det tar alldeles för stor plats i hennes väska.
Bara dumt att släpa med en massa onödigt.
Det pinsamma var att jag var ju tvungen att ringa honom och förklara saken:)att Alex är lite noga med just att ha rent i sängen typ,vem vet kanske lakanen har legat ett år?
Men den här diskussionen har vi haft i flera år.
Vill absolut inte slå ner på hans sätt att vara eller så men ni kanske förstår vad jag menar?

Nog om det :)

Nu inväntar vi på att min äldste son ska komma hem,sambon är och hämtar honom på häggviks pendelstation.
Ja tänk hur det kan bli.
När den ena åker så kommer den andre:)

Så ikväll blir det tisdagsmys med oxfile´och potatis i ugn samt grönsaker och bea :)

Hoppas ni har det fint!