Torsdagkväll


Englas vinterskor från sorel köpte vi på stadium för några månader sedan,kanske dags att börja använda dessa snart då.Varma och gosiga är de i alla fall.

Godkväll i stugorna så här mittt i torsdagskvällen.

Här fortsätter vi med sjukdomar och elände.
Började morgonen med att Engla fick uppsöka läkaren igen efter hon fick en allergichock igår kväll efter penicillin.
Blev nytt stick i finger och hon var så duktig så, som sträckte fram sitt lilla finger igen.
Sänkan var ok så hon behövde inge nytt penicillin hon är på bättringsväg bara hostan som sitter i och den fick vi en ny hostmedicin för.

Alex min sköna har hållt mig vaken halva natten medans Nova den andra halvan.
Ville ha benmassage hade ont i sina ben:(
Nova var tjock i halsen och fick upp en massa slem (mysigt)nehedå.

Själv var jag som ett nervvrak i morse och under hela dagen för den delen.
Ont som attans i kropp o knopp o hals.

Men jag pillrar i mig alvedon hostmedicin o näspray ;)

Alex mådde dessutom illa imorse och hann naturligtvis inte in på toa så allt hamna på nya vardagsrumsmattan(mindre mysigt)Tur vi har mattvätten i garaget.

Usch det blir trista inlägg här på bloggen men så ser våran vardag ut för tillfället.

Sambon då jo han har klarat sig lindrigt undan,konstig nog.
Är på julmiddag och teater i kväll med jobb så han ramlar nog in sent när vi andra förhoppningsvis sover.
Nova har redan varit upp men nu är hon omnattad.
Får se om det bli ngn sömn för min del inatt då?risken är inte så stor men jag behöver sova det är säkert.
Nu vill vi blir friska o krya.

Vad händer för trevligt hemma hos er ikväll?



Nathalie - mamma till Nova&Nelly♥

Dom där skorna har Nova & Nelly också och de har börjat använda de på dagis nu. Dom verkar vara varma och bra!