Universeum


Här uppe har vi  Alexandras sängplats.

I Söndags åkte vi till västkusten.
Tjejernas farmor väntade på oss:)
Tyvärr så hade barnens farfar blivit inlagd på sjukhus för infektion men han kom redan hem dagen efter.
Blåsigt och lite soligt om jag ska beskriva vädret här på kusten.
Man är bortskämd med heta sthlms vädret:)vi vill gärna ha lite varmare:)

Dagarna har vi tillbringat tillsammans i huset med svärföräldrar och även gjort egna utflykter.

Imorse vinkae vi hejdå till farmor/farfar för att resa vidare till göteborg.
Så underbart att komma hit;)se på lite folk,jag blir lätt rastlös att bo sådär trångt i några dar tillsammans med svärföräldrar hmmm.
Inte min grej liksom.
Men vad gör man inte:)

Nåja nu har vi kommit till göteborg och vi har besökt stan samt universeum.
checkat in oss på scandic opalen :)


Titta mamma jag är i rymden sa engla.


jaaa me mamma.


Ni har väl hört låten ja e en astrounat ja e en astrounat när mamma o pappa sover hårt......


jätteroliga cyklar.


envisast i stan skulle promt prova på att cykla,ja är man ett år då kan man allt:)


Rengskogen går vi i här.

När det var dags för regnskog och vattenhavet så ville jag göra ett break för mig själv:)ja tog en tripp på takterassen med en kopp kaffe o glass helt ensam:)så härligt,nää vet ni vad jag pallar inte med kräldjur,eller rättare sagt ormar som väger ton och är 100 m lååånga.Jag har en enorm skräck.


Ingen aning vems käft detta är,men en sak är säker det är INTE min.


Min lilla grodunge:)


apor e ju fina;)

Nere mot nedre plan fann vi ett stort lekrum och där kunde jag genast andas ut:)
eller kunde jag det??????


Alexandra kände att hon behövde kramas lite:)
öppen eld och allt:)


Nova hon höll sig mest i köket hon,inte så konstigt med det lilla fina kök.


Löp och köp hos Alex mini livs.


så där jaaa,nu handlar vi på här.
krav märkta varor dessutom minsann.

När vi sedan klättrade i klätterväggar samt hängde i lianer och barnen stoja för fullt,hade ju jag mamman fullt upp med att titta på och  hålla koll på de tre små eller åtminstone två små,alex kan klättra ganska bra hon haha.
Men sen säger Alex till mig mamma kom hit o titta vad jag snurrar på gungan,mmmmm jättekul.
OJ det fanns en glasruta bakom henne:)nja vad fann vi där då?
ja en äcklig vidrig sak som var längre än hela vårt hotellrum samt vägde 100 ton.yepp bara att försöka hålla modet uppe och traska fint till glashissarna som tog oss på igen till entren denna gång:)
Men jag är ändå stolt över mig själv som stod kvar där nere utan panik.
Sa lite fel saker o så men det är en annan femma :)

Et roligt ställe om inte annat och väldigt lärorikt:)

Nu ska jag hoppa i sängen för nu sover de små gott här hör jag:)

Lite långa inlägg men så blir det nu när det inte blir bloggat varje dag:)

kram på er.
Fröken Isakson

Åh vad mysigt ni har det. kram

Cissi

Ser superroligt ut! Dit ska jag ta barnen nästa gång vi åker till andra sidan landet. :)

Hoppas att ni har en superhärlig semester! Kram