Lördagmorgon



Hej lördag!


Har fått sova lite bättre i natt vilket känns i knoppen,hade en otrevlig huvudvärk igår.
Blåste och regnade igår så det gjorde väl saken.
Men idag har vi sol och plusgrader hääärligt vill bara ut o promenera:)

Alexandra mitt <3 kommer hem idag,över en vecka har hon varit hos sin pappa,nu e sportlovet slut och skolan börjar på måndag,men Alex har ju visserligen gått i skolan i sveg under lovet,hennes pappa bor där och går i skolan,så hon har sytt sig ett par egna fårskinnsvantar;)

Ikväll blir det schlagerfestival med god mat och annat onyttigt,usch nu har jag lovat mig själv att bara äta godis på helger,tror det kan vara ett bra råd :)ingen bakning på veckor alls,vill inte gå upp ett gram till nu.
Provade kläder igår i stinsens köpcenter o fy vad STOR  jag är:(
Vågen står still och har nu gjort det ett helt år grrrrr.Måste kämpa,köpa stavarså jag kan promenixa, äta nyttigare och godis bara på helger så det så;)Lättare sagt än gjort.
Det är ju sååå gott och uppiggande då man är småbarnsmorsa o ständigt trött.
så nu blir jag väl som en vålnad istället:(

Någon som vill komma med god råd o tips så dela gärna med dig här,jag har ett j-la sötsug som måste bort.
Men någonstans måste man börja för så här vill jag inte vara.
Jag trivs inte alls med mig själv längre.





Två av mina fyra<3 säger godmorgon.

anneli

Du är ju så otroligt fin å behöver absolut inte tänka på nån vikt men jag förstår dej ändå,man måste trivas med sig själv.

Jag KÄNNER igen det där..Jag är så socker beroende....

Började läsa en bok igår. Sockerbomben, bli fri från ditt sockerberoende. Återkommer när jag läst boken;)

Kramar

Maria Rosendahl

Hej!



Tycker oxå du är fin som du är.



Körde LCHF efter jul, gick ner 5 kg på 3 v. Och inget sötsug alls under tiden. Tyvärr så kände jag att det var svårt att kombinera maten till min dotter som behöver kolh, så hoppat över till VV i stället.



Och då kom sötsuget tillbaka som ett brev på posten.



Men rekommenderar verkligen det till alla. Inget sötsug, och ej svullen och uppäten alls, fast man äter grädde och smör:P



Lycka till.

Hälsn Maria

Tofva.MajBebis

SV: Åhh, tack så mycket. Prinsar o Prinsessor är kul att rita tycker jag :D



Fanken sockerboeroende är inte kul. Något som hjälpte för mig var att gå upp lite tidigare dricka en kopp kaffe o sen promenera en 30-45 min varje morgon. Sen frukost. Jädrans, märkte skillnad på en gång. Helt plötsligt vart jag inte speciellt sötsugen. Ska testa det igen sen när lillskrutten kommit till världen:)



ha en fin söndag ! :D

Rosahjärtan- Mamma till Två Guldklimpar

usch ja de där mammakilona, min våg står oxå still. jag som rasade i vikt efter Gos & liksom hade förväntat mig samma sensation denna gånge med, men icke...