Monday Morning



Helgen har rusat förbi som vanligt i rasande fart!
Igår var jag helt slut i knopp o kropp trodde ett tag att jag skulle svimma.
Men passade på att sova middag med Nova och gissa om vi sov hårt i hela två timmar,så skönt och välbehövligt då damen tycker att det är morgon 05.00 varje morgon,vaknar nattetid o krånglar men sånt e livet när man har småbarn.

Imorse när nova vaknade även fem denna morgon så startade jag faktiskt tv:n efter ett tag och såg texten på tv till min stora förvåning,ja e typ blind utan linser,alltså hade jag glömt? plocka ut linserna igår kväll?
Har aldrig hänt mig tidigare.

Nu sover ialla fall liten :) sover bara en gång om dagen och det brukar vara mellan en till två timmar.
kan ju inte dra ner på den tiden heller,men ska försöka att hålla henne vaken lite längre ikväll,hon somnar tidigt redan mellan 18.30-19 tiden?men då e hon helt slut,sover några timmar sedan vaknar vi igen och ska ha en flaska välling.Sover vidare en typ tre fyra timmar sen vaknar hon igen.
Man blir rätt så trött som mamma o pappa.
Önska att vi hade någon avlastning så man hade mer ork.
Men vi måste ta hänsyn till varandra så att vi får sova ut på helgerna annars går det inte.Man får turas om att sova,även om man känner sig rätt så ok efter dessa tidiga mornar o vaken nätter så håller det inte i längden.
Vi har ju ett förhållande oxå haha men just nu är vi inget mer än föräldrar det finns ingen tid till oss.
Blir så fruktansvärt ledsen ibland.
Sambon var ut i fredags med vänner och ja det låter skit töntigt men det sviiiiider i mig att jag aldrig kan följa med.Visserligen är han sällan sällan ute nu för tiden sedan vi fick Nova.




Även om hon sover dåligt så är hon oftast alltid snäll och glad:)

Världens snällaste bäbis,mitt lyckopiller.
Tindra

Vad söööööööööööööööööööööööööt! Vilka rosiga kinder! :)



Tindraohara.blogg.se

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Vad söt hon är!

vintageRetroPrinsess

Hade jag bott nämare hade vi kunnat träna i hop sitta på ettcafe om kvällarna eller gå på bio :)





Massa kramar till dig Petra :)

Kristin

Undra om det är namnet Nova som är felet, hehe. För min Nova vaknar också tidigt, vid 5 varje morgon och ja då är ju inte humöret det bästa på kvällen efter dagis heller. Då vill hon gärna gå och sova vid halv sex när vi kommer hem men vi kämpar på till halv sju. Vi har testat att ha henne uppe längre ibland men hon vaknar samma tid ändå. Självklart är det betydligt enklare som vi som bara har ett barn och hon är ju också tre år. Vi får ju vår egentid på kvällen eftersom hon somnar lätt och tidigt men sen är man ju kanske inte piggast i stan när man varit igång en hel arbetsdag och uppe sen fem :) Synd vi inte bor grannar längre, då kunde vi haft lekdate vid fem varje morgon, hehe. Ni gör det bra som kämpar på för det är skit jobbigt att inte få sova och det blir ju lätt att man tar ut det på varandra. En kompis till mig som har två barn i samma ålder som Nova och Engla hade samma problem med att den minsta sov dåligt. Så hon testade att låta dom sova tillsammans i en säng och nu sover dom jätte bra. De har trygghet i varandra, kanske något att testa?! KRamkram

Therese

Sötaste liten! Vilken fin mössa, hon klär i rosa :) Inte lätt det där med sömnen, Viggo somnar alltid sent, aldrig före 21 sen vaknar han vid 7 tiden förutsatt att han är frisk. Så det blir inte heller så mycket tid över här hemma. Det där med linserna har hänt mig flera gånger :) man blir lika glad varje gång man ser så bra utan att behöva göra nåt. Hoppas ni får en fin kväll kramar till dig

Anna

Ja jag brukar undra vad dom små har att göra uppe redan vid den tiden på morgonen ;)

Fin hon är er lilla tjej, kul att hon tävlar om ett matset.



Kram kram

JennieAnn

Sötaste Novan, som jag vet :) Lider med dig Petra :( Finns det inte någon trevlig barnflicka i grannskapet, som ni kan "hyra" Så ni får gå ut å rå om varandra lite. Önskar dig allt gott. Kram

JennieAnn

Sötaste Novan, som jag vet :) Lider med dig Petra :( Finns det inte någon trevlig barnflicka i grannskapet, som ni kan "hyra" Så ni får gå ut å rå om varandra lite. Hade jag bott närmare hade jag suttit barnvakt. Önskar dig allt gott. Kram

JennieAnn

Blev något knas med min uppkoppling!!

Erika

vilken sockersöt liten rosig tjej du har :-)

Erika

sötis. vars kommer jackan ifrån?