Juvel i ask



Alex imorse :)

Soliga  vädret håller i sig.
Alex hängde med och lämnade Engla på förskolan(ursäkta om jag har skrivit dagis tidigare,fick mig en känga i en kommentar ang detta;)Det heter ju faktiskt förskola nu för tiden.

Promenerade sedan till folktandvården där Alex var så jäklar duktig;)
Hon drog ut sin tand och nu ligger juvelen i en liten burk.
Spruträdd är bara förnamnet men bedövningsalvan gjorde sitt och det kändes inget alls enligt min tuffing.
Blödde lite grann i munnen på väg till skolan så vi fick byta kompress några gånger på vägen o spotta lite.
När vi kom till skolan var det idrott så vi satte oss och tittade på,sedan promenerade jag hem med en trött Nova i sommarvärmen.
Alex skulle envisas med att åka till dansen efter skolan så vi får se om hon verkligen orkar och inte har ont.
Men någon dans blir inte av,ska ta det lugnt i 2 dygn.
Nästa tand dras ut om ca 2 veckor sen e vi klara.

Skönt att det gick så bra,för jag hade en ledsen och rädd tjej med mig i morse så mkt skräckhistorier från skolan som e så onödiga från kompisar.

Duktig var hon i alla fall min älskling.
wilma

hur gammal är alex??

vintageRetroPrinsessa

Duktigt Alex :))))))))

Annika - Vildes mamma

Hihi, ang. förskola/dagis så är jag oxå helt hopplös... men under någon av första inskolnings-dagarna när jag hade rättat mig själv ett STORT antal gånger när jag sagt dagis så bara skrattade personalen åt mig och sa att det var OK. Svårt o lära gamla morsor ur gamla hjulspår tydligen ;-) skönt att de inte tar illa upp...

Förstår att Alex var nervös...jag har inte kommit över o vara nervös för tandläkaren som vuxen ens en gång. Så jag tycker hon var jätte-duktig!!

elisabeth

förstår inte varför man ska hettsa upp sig bara för att man säger dagis ist för fsk.....jag säger alltid dagis.och det har ju faktiskt hetat det i alla år tills ngn fick för sig att ändra namn.och alla vet ju vad man menar....