Barnkalas och öppet hus


Engla på sin födelsedag.

Hej Lördag.

Idag har jag tillsammans med Alexandra och hennes kompis Filippa och Mamma Camilla varit och besökt kunskapsskolan i täby.
De hade öppet hus,så vi strosade runt i lokalerna och försökte få oss ett kläm på vad det är för ngn skola.
Kan det vara något för Alexandra?ja vi får se.
Vi har ansökt om plats men det är många som söker så vi får allt se.
Kunskapsskolan är inte som den traditionella skolan där man arbetar efter ett skolschema varje dag,här bestämmer eleven själv sin dag tillammans med läraren,får nog bli att jag går på informationsmötet nästa vecka så jag får reda på lite mer:)
Vi åt lunch på skolan och den var klart godkänd;)majskyckling med kluftpotatis och salladsbuffe´.
Kommer även att besöka fler skolor som har öppet hus.
Skolan såg fräsch och trevlig ut med god arbetsro.

Snart ska jag ta och byta kläder på Engla för idag vankas det barnkalas hemma hos dagispolarn Oskar.
spännande värre,igår köpte vi present inne på BR i täby centrum.
Givetvis valde hon bilar till sin kompis:)han är ju KUNG som hon säger haha,killar kan ju inte vara prinsessor de är kungar enligt Engla.

Nova sover sin lunchvila,men var för trött för att orka äta så det får bli när hon vaknar:)
Hade en tuff natt,tror ingen av oss sovit speciellt mkt.
Förstår inte varför hon vaknar så ofta och vill ha välling om nätterna.Jag försöker pracka i henne mat innan hon somnar men icke att de funkar på den damen.
Kanske en ny fas igen:)som BVC säger.
Jobbigt är det ialla fall att aldrig få sova mer än två tre timmar i sträck.
Men en vacker dag är de tonåringar och gör väl inge annat än sover.


Nu står Engla här och vill klä sig så bäst jag hjälper till innan det blir något helt galet.
Ha en toppenlördag ni fina som tittar in.