Frostig Morgon


Lite höstpiff på trappen.


Godmorgon onsdag!

En kall morgon med frost ute.
Har haft en dålig natt,Sambon eldade för fullt i våran öppna spis.
Kunde inte somna eftersom det började lukta rök i hela huset,tänkte att nu går nog brandlarmet snart.
Blev tvungen att kliva upp ur sängen för att se efter brasan:)
Varmt i vardagsrummet kan jag lova och där stod lågorna heta o knasstrade som aldrig förr.
När det  bara var glöd kvar i eldstaden så beslöt jag mig för att gå tillbaks till min sköna säng.
Japp då vaknar Nova och vill ha sin välling,en stund senare kommer Engla upp.
Fullmånen gjorde väl sitt oxå,åååh vad svårt jag har att sova då.

Men ny dag i dag kallt med soligt.
Ångra lite att jag inte tog på Nova vinteroverallen men hon har dubbla byxor samt pop vindbyxor,ecco höstkängor pop skaljacka med fleeecfoder.samt vintervantar/mössa.ullsockar i skorna:)så hon ska nog klara skogsutflykten.
Engla har sitt didrikson-set som är fodrat och hon rör ju på sig på ett helt annat sätt än vad Nova gör.

Alex cyklade i väg till skolan,snart dags att ställa in cykeln om det ska fortsätta vara å här svinkallt om mornarna.
Björn tog bussen/T-banan var rädd för frosten haha,dags med vinterdäck med andra ord!


Nu ska jag ta och jobba vidare :=)


Ha en toppendag alla fina!
Linda

Tack Petra;) Hade riktigt trevligt faktiskt!