Efter Regn Kommer Solsken


Bara jag hemma.

Nova ville kliva upp väldigt tidigt imorse.
Vi han med en massa mys innan dagis startade.

Gick i spöregnet med tjejerna till dagis,de hade samlats ute för en liten fruktstund.
Nova blev jätteledsen och tårarna rann medans jag vinkade hejdå.
En snabb kram o puss till Engla oxå.

Halvsprang därifrån med klump i halsen phjuh ja hejdade mig.

Hem fort och började riva loss i köket,här minsann ska vi städa o fixa o tänka på annat.
Har rensat en massa så nu blev det lite mer plats :)
Inte en bananfluga vad jag kan se;)

Ringde förskolan och allt hade gått så bra med Nova ,de var faktiskt förvånade.
Då kom mina glädjetårar fram.

Nä hörrni nu blir det lunch till mamman för snart bär mina fötter iväg till dagis igen för att hämta hem två fina tjejer.

Skulle vilja ha en ny bloggdesign,någon som är villig eller har tips?

Therese - Femstjärnigt

Hallå hjärtat!

Ja det skär i hjärtat när dom små liven gråter när man lämnar, men som regel har man ju oroat sig i onödan. Skönt!

Jag är usel på bloggdesign ! Men jag har en snäll bloggkompis som fixar min header mellan varven :)

Kram

Carolines hemligheter

Skönt att Nova blev glad igen så fort, de blir ju nästan alltid det när man är utom synhåll och leken kommer igång :-)



Så länge jag känner mig trygg med personal och rutiner på förskolan så "stänger jag av" när Irma varit ledsen i början för att jag vet att det kommer bli bättre för varje dag som går, däremot pratade jag med en vän häromdagen som känner sig väldigt osäker över sin dotters förskola (vilken dessutom varit i blåsväder flertalet gånger tidigare) där personalen är både extremt flummig och ingen (!) har någon utbildning... Det skulle kännas hemskt att lämna sina barn till en sådan förskola men det är ju heller inte helt lätt att få nya platser i Stockholm med omnejd, snacka om ångest!!!



Hoppas att du får en riktigt mysig eftermiddag med tjejerna, stor kram!

Therese

Inte lätt att lämna lilla skatten, skönt att du fick mycket gjort i alla fall. kram

Fia

usch,,jag vet själv hur det är att lämna barnen på dagis och en av dom gråter..

Har hänt att jag hoppat in i bilen på dagis parkeringen och börjat störtgrinat..hua..

Blir det fler barn för er eller räcker det nu??

Ha en fin dag! :)