Segstartad Fredag




Barnen sitter framför tv:n och kikar på film o mumsar på frukt.
Tvättmaskinen går på högvarv som alltid;)

Känner mig lite seg efter natten,Nova sover så oroligt om nätterna igen.
Mkt välling blir det och blöjan blir våt och den läcker igenom,så där lagom mysigt att krångla med nya lakan och kläder om nätterna.
Engla somnade redan vid halv sju igår kväll,jag och tjejerna gick ner till Thai woken och beställde hem mat.
På vägen hem somnade Engla i vagnen,Nova fick gå halva vägen sedan bli buren(känns i min nacke)
Tänkte vi skulle få festa till det lite medans pappan var ute i sthlms-vimmlet och firade sin arbetskollega/vän som fyllde 40 år:)

Ikväll blir det att baka lite cake pops och pajer,för imorgon vankas det kalas igen.
Ingen midre än våran Engla blir 4 år.

Ha det gött!


Kristin

Hoppas ni får en rolig kalashelg. Jag och Nova postade ett paket till Engla igår, hoppas det kommer fram :) Kramkram

Carolines hemligheter

Vilken kalasvecka ni har hos er, grattis till stora tjejen Engla imorgon :-)



Hoppas att Nova får sova bättre snart, gick slutet på veckan bra på dagis? Skönt när inskolningen är över och de nya rutinerna kommit på plats!



Vi tycker inte att det funkar optimalt att ha Irma endast 15 timmar per vecka, hade varit en helt annan sak om hon redan gått där en period innan men nu blir det så att hon börjar bli varm i kläderna lagom tills jag skall hämta henne vid två och på förmiddagarna vill hon inte riktigt vara med i leken. Det enda alternativet som jag ser det är att börja "plugga" som en del andra mammor gör för att få fler timmar men jag vet inte om det är möjligt då jag och Jimmy kommer att varva föräldraledigheten framöver... Det blir säkert bättre men om jag skall vara ärlig så är just den biten det enda minuset med att bo i Vallentuna, att man bara har 15 timmar för syskonet!



Nog om det :-) Ha en jättemysig helg, stor kram!