Stora Planer

.
Våran sötnos.

Ny vecka och nya tag.
Lämnade två fina tjejer på förskolan,den ena var lite ledsen men det gick säkert över när jag väl kommit en bit på vägen.

En härlig och solig höstmorgon här i kyrkbyn.
Tog en promenad bort mot Alexandras skola och fortsatte spana in alla fina gigantiska hus.
Man får verkligen inspiration när man är ute på promenix.

En till som fått inspiration är min käre sambo.
Nu minsann är han helt inne på att lyfta vårat tak,ja ni hörde rätt:)
Bygga en våning till alltå.
Inte mig emot för det kommer att bli tufft med alla tjejer som växer upp och blir tonårsmonster hehe.
Skämt och sido.

Han är så begåvad min käre sambo att han ritat ut huset på datan och lagt till en våning o lite förslag på ditten o datten.
Jätteprojekt med andra ord och det är så spännande.
Hoppas bara på att man får bygglov till det hela oxå.

Nu i em kommer en kille hit som ska lokalisera vart våran blivande luftvärmepump ska hålla plats.
Vill ju kunna sänka våra dyra energikonstnader när det har varit två tuffa norrlandsvintrar här i sthlm.




En som ger oss värme är denna lilla sötnos.
Lilla tuffingen våran med händer i fickan.
Jozzan

Spännande med taklyft :) vilka ska ni anlita? Vi tänkte göra det för några år sen men de ville ha 700.000 kr och då skulle någon av oss varit tvugna att vara hemma från jobbet en vecka för att assistera, och i det priset ingick inte innerväggar eller något sådant. Vi skulle byggt till en våning på 98 kvm. Det slutade med att vi sålde huset och köpte ett nytt. Ska bli spännande att följa ert husprojekt :)

SAndra

Spännande planer!! Hoppas bygglovet går igenom och inga grannar sätter stopp. Vi har också luftvärmepump men jag tycker våta kostnader iaf blev jätte dyra i vintras :(



Kram

Linda

Jaaa fy sjutton vad gott det var och Kevin tyckte också det var jättegott=)



Kram

T'

Therese

Åhh förlåt, jag glömde ju svara dig när du frågade mig för någon vecka sedan. Självklart syr jag fortfarande! Skicka iväg ett mail om det är något du vill beställa:)



Kunde inte låta bli att le när jag såg bilden på din söta tjej. Va stor hon har blivit! Theo har också upptäckt nyligen att man kan ha händerna i fickorna. Våra lilla coolingar:) HIhi. Kram

tindra

ohh vad spännande planer :) låter jättekul ju!

Fröken Isakson

Vilken liten goding hon är. Och vad spännande med huset.kramar

Carolines hemligheter

Blir alltid lika avis när jag läser/hör om andra som har händiga män som gärna bygger om och fixar på eget initiativ! Såååååå lyxigt :-)



Ja, det finns så otroligt fina hus i Kyrkbyn! Jag har spanat in en jättestor tomt med flera hus på precis vid gränsen till Vallentuna här uppe hos oss som man med en nätt liten budget på några miljoner (ja, och så några miljoner till köpeskillingen också då) skulle kunna få helt fantastiskt, underbart fint!!! Man måste ju få drömma, eller hur :-)



Ha en mysig kväll med din fina, fina familj!



KRAMAR

Linda

Ja jag vet, jag fattar inte heller varför jag fortsätter kolla på skiten. Sen den där Agnes-nicole omg vilket stolskott! Men Gunilla tar ju priset totalt.

Anna

Spännande med ombyggnaden. Håller tummarna för att ni får bygglov.



Kram kram