Inför käkoperation och ett klädparty

Oj vilket regnväder vi haft här under morgonen.
Stoppade ner tjejerna i syskonvagnen på vägen till förskolan.
Inga regnkläder hemma allt glömdes igår då pappan hämtade;)
Tur det blev ett litet uppehåll på vägen mot förskolan så vi slapp bli blöta som dränkta katter.
 
Igår hade vi en hektisk dag minst sagt.
Först skulle jag iväg till vallentuna och öva med mitt;)
Så fort Alex kom hem tog vi våra cyklar ner mot tågstationen.
Hade lite brådis in mot odenplan,vi hade inbokad tid hos Eastmans barntandläkare för en undersökning hos kirurgen.
En gigantisk stor tandläkarmott tyckte Alex och jag håller med;)jag gick där under min tid jag hade tandställning .
Fick lite information ang Alexandras kommande operation som ska göras nästa månad.
De kommer att sätta in två st plattor med ett liknade guldhänge,för att de två tänder ska kunna komma ner på rätt plats för som det ser ut nu så kommer de två blivande tänderna växa ner fel.
Det s k hänget ska sedan spännas fast i en tandställning såsmåningom.
Så när operation är klar och stygn e bortagna så blir det en tandreglering för Alexandra.
 
Så nu har jag suttit här halva dagen och ringt till tandläkarna på både Eastmans och den tandläkare som vi har närmast oss som kan göra en tandreglering för att få det att gå ihop tidsmässigt phjuh vilken röra.
Finns ju över 50 tandläkare att välja mellan.
 Klart vi tog den närmast oss.
Eftersom Alex kommer att behöva gå där varannan månad i ca två års tid.
 
Efter det halvtrista tandläkarbesök tog vi oss en uppiggande fika på coffehouse.
Sedan buss och tåg och cykel hem för att sedan gå på Meandi klädparty hemma hos Frida.
Det bjöds på vin o snacks och det var mitt första meandi party jag var på.
Beställde såklart fin klänning o tunika ,mössa till Engla samt yogabyxa till mig själv;)
Kul att komma ut o träffa lite nytt folk,sprang på en granne som bor längre ner i gatan som har en tjej på 4 år:)
En blivande kompis till Engla:)perfekt.
 
Nu längtar jag lite tills det blir kväll så jag får krypa upp i soffan med tända ljus framför Dallas.
Ihopp om att våra små ska somna i tid.
Hade en natt som INTE var rolig
Nova skulle upp klockan två för att se på tv och dessutom spela spel på min iphone till kvart över 4.
Jippie vad vi föräldrar är pigga idag:(