Besök på skolan

 
 
Milda makter vilket regnväder vi haft idag.
Inte ens det största paraply höll mig torr.
Mot kvällen kom dock solen fram,härligt kanske det blir hopp om en solig fredag.
 
Engla har idag besökt sin blivande skola tillsammans med några ur femårsgruppen och pedagoger.
Hon fick titta runt lite i klasserna och leka ute på skolgården.
Nästa besök blir det även lunch för henne.
Min lilla stora tjej ska börja i skolan till hösten,efter semstern blir det inge mer dagis då börjar hon på fritids.
Shit vad tiden bara rusar iväg.
 
Efter dagis idag hade hon grannkompisarna här hemma och de turades om att springa hem till varandra.
Nova är även med hon:)men än så länge får hon hålla sig hemma.
 
En riktig trotsmärta här hemma.
Hjälp vad hon testar gränserna.
Vid matlagningen var det kaos här hemma,då man inte ens kan få ihop en enkel middag som falukorv o makaroner är det illa;)
Jädrans humör och svartsjuk på Engla.
Allt Engla gör eller får ska lillskiten ta efter.
Engla är så snäll och bara tar emot allt :(
Hoppas detta går över snart för annars vet i tusan.
Men oftast leker de väldigt bra.
 
 
Våran söta lilla trotstjej idag.
 
Kram o har ni tips på trotsiga barn så skriv en rad :)
Sandra

Har inga tips men Edvin är likadan nu. Allt är fel, spelar ingen roll vad vi gör. Alvin tar dock inte emot utan ger tillbaka så det är mest bråk mellan dom nu. Väldigt jobbigt faktiskt men sen kan dom vara så söta mot varandra helt plötsligt, några minuter iaf ;-)

Hanna

Det är samma hos oss. Lillan testar och testar..stora tjejen är så himla snäll och bara tar emot.

Sofia

Inga tips tyvärr mer än att räkna till 10.. Är svårt att veta hur man ska göra ibland. Hade ett storgräl med min 8-åring idag innan skolan. Hon ville inte klä på sig, höll på att reta lillasyster, var taskig, försökte med "intriger" .. hon sa till mig att hon sagt till pappa igår i bilen att jag var en surpuppa och att han inte hade protesterat och därför tyckte han nog också att jag var så sur haha typ.. Så skrämmande på något sätt att min "lilla" flicka redan vet vilka knappar att trycka på för att göra mig ledsen och arg. Sedan när jag fick tvinga på henne kläder och mer eller mindre släpa henne till skolan, ja då var man så elak och världens dummaste mamma. Sen när jag hämtar henne så kommer hon säkert vara på toppenhumör och mamma är bäst igen.. Ja, vad ska man göra?! Man blir tokig på dem ibland!