Gårdagen kan vi dra ett streck över

 
 
 
Tisdagsmorgon hos oss.
Vi ligger i soffan och slötittar på sommarlovsmorgon.
Det har blivit kyligare i luften och det känns nästan som hösten är väg redan,usch hoppas jag har fel.
 
Gårdagen blev en tung o jobbig dag.
Alexandra hade en tid för op hos Eastmans barntandläkare inne på Odenplan.
Hon har två tänder som inte vill komma ner och dessutom sitter de i gommen på henne.
Tanken var att dra fram dem under gårdagen för att hänga dit en kedja till tandställningen.
När vi kom dit på fastande mage så fick Alex en lugnande medicin sedan lustgas genom näsan och den gick superbra.
Jag hade en fnittrig o glad tjej som sjöng o berättade om sommaren på Liseberg.
Tandläkaren hade inte varit med om ngn som hade så bra lugnkapacitet detta år:)
Hon andades som aldrig gjort annat i denna s.k näsmask.
Bedövningen tog inte så lång tid att ta och hon blev dubblebedövad.
När jag blev ombedd att lämna rummet så brast det och Alex blev superledsen.
Tandläkarna föreslog att jag fick vara kvar,så jag fick mig en snygg grön mössa jag med:)
Att vara ledsen o ha en mask över näsan funka inge vidare bra.
Hon fick huvudvärk och tårarna sprutande.
Humöret blev svajigt ena stunden sjöng hon medans nästa blev det tårar.
Tandläkaren fick tillkalla på förstärkning och den mannen som kom in gjorde klart för oss att det var bara att avbryta.
Det blev bäst för oss alla och Alex slipper lida.
Vi fick ligga ute i vilobåset en timme innan vi fick åka hem igen.
Alex var arg o ledsen och det flög grejer där inne och sedan blev hon lugn o bara grät för hon ville få detta gjort.
Att se sitt barn på detta vis var ingen rolig syn det var H.E.M.S.K.T
Vi tog en taxi hem igen och Alex somnade i bilen;)
Sen låg vi utmattade på soffan hela eftermiddagen.
Det kommer att bli en operation under narkos på Danderyds sjukhus istället till hösten.
Så nu behöver jag bara få en namnteckning av Alex pappa på hälopappret inför tandbehandlingen.
Hoppas att det ska gå att lösa fort,tydligen hade han knas med sitt internet och han är i Norge grrrr....
 
 
Hursom helst kommer detta blir jättebra med Danderyd dessutom fixar de båda tänderna på samma gång och Alex slipper lida i onödan!
Det blir bra det här:)
 
 
 
 
 
 
 
Maria

Men usch vilken dag och stackars Alex :(

KRAM

jonna mamma till Wilja

Men oj vilken dag :( Kram till er!
Stövlarna kommer ifrån next :)

Anneli

:'( lilla hjärtat
Usch å fy
KRAMAR

Svar: :)Tack Anneli nu har vi fått en tid för op,kanske blir bättre så.kram
mammansprinsessor