En morgon från Helvetet

 
 
Idag när jag kom till dagis var det första jag vräkte ur mig att Nova INTE får sova på dagarna.
Nu är det finito med det.
Ungarna somnar för tusan aldrig om kvällarna.
Igår blev klockan elva igen.
Sen kommer det dåliga samvetet på morgonen,så jag låter dem sova till halv nio,helt galet.
Ändring fort,nu ska det bli rutiner i huset!
Får se hur pigg o glad Nova är vid hämtning o fram till middagen hmmm.
Engla är en piggelin hon med speciellt om hon får sovmornar;)
Tror Nova kommer att sova bättre om nätterna o vi slutar med vilan på dagis.
Det är en jäkla cirkulation i våran sång om nätterna.
 
Alexandra var ledig idag och det blev ju inte bättre,det uppretade tjatet om en Iphone kom till sin plats igen.
Alla andra har,vad ska jag göra på rasterna när alla andra spelar?
Nu kommer jag bli utanför o mobbad.
Dra på trisse så förbannad jag vart på henne.
Umgås man inte med varandra på raster har man kompisar som skiter i en för att man inte har en iphone byt kompis o be henne dra så långt ögat når.
Jäkla förhållningsätt.
 
Alex kommer att få sin iphone av mig och Björn vi ska bara kolla upp vad som passar oss bäst med abonemang el kontant.
Men det kommer att finnas regler som att hjälpa till mer hemma ;)
 
Hur som helst har vi varit på kunskapskolan idag på utvecklingssamtal med hennes klassföreståndare.
Gick igenom betygen och satte nya mål och även slutmål för nian.
Fick reda på att hennes skola kommer att åka till gammelby i småland om två veckor alla 6or och 8 or kommer att åka tillsammans.
De ska bo tillsammans i fem dagar och ha skoldag från ca 7.30 till ca 16.30 med slöjd ,hemkunskap.
Kommer med all säkerhet bli skoj,bra att lära känna varandra om inte annat.
Skönt att Alex trivs och att det går bra för henne i skolan.
Bara man slapp se henne så ledsen ang en pryl som en iphone gaaah.
 
 
 
 
 
Anneli.

Hör att vi har samma problem ..har dock gått igenom iphone tjafset för ett år sedan...då fick isa köpa en för sina pengar. Nu vill hon ha en ny ....gaaah
Ä less på " alla andra " få ju

Therese

Jobbigt det där, våra killar är nattugglor av naturen tyvärr. Man får sällan tid över till annat på kvällarna när de är hemma. kram

Sandra

Hoppas sömnen blir bättre! Vi har tur att båda pojkarna är kvällströtta fast dom kommer oftast in på nätterna, jag störs inte så mycket men värre är det för sambon. Jag sover så djupt när jag väl somnat :-) Men om barnen råkar somna på dagen är det kört då är de uppe sent. Kram

maria eek

Det var bättre på den gamla goda tiden när man umgicks på rasterna istället för att sitta och trycka på varsin telefon hahaa

Sofia

Fy så sorgligt det låter, att de sitter och spelar på rasterna.. Eller är det kanske något hon drog till med för att få en telefon? Hemma har våra barn fått varsin iPad (de är små, går i förskolan) men de får bara använda dem på helgen under begränsad tid, men de tjatar hur mycket som helst efter dem resten av tiden ;)

Svar: Hej Sofia,nej då jag tog upp detta med klassföreståndaren igår och de spelar på raster.Jag tycker oxå barnen ska få spela o ha ipad´s o mobiler o allt men under begränsad tid,mina två små sitter alldeles för länge med paddorna kan jag tycka;)Kanske bara att inse att samhället ser ut som det gör nu:)
mammansprinsessor