Fredagsfrukost

 
 
Hej Fredag
 
En härlig fredagsfrukost tillsammans med mina två skatter.
Har tjejerna hemma idag från dagis,blev lediga då Engla inte känner sig helt kry från 5 års-sprutan.
Phju vilken dramatisk upplevelse det blev för henne igår.
Hon vägrade först ta av sig tröjan.
Sedan var vi tre st som fick våldshålla henne aj aj vad det gjorde ont i mammahjärtat.
Nova bröt ihop och Engla vrålskrek gaaah.
De hade aldrig varit med om någon som var så stark som Engla:)
Inte var det lät men nu är det gjort.
Engla tvärvägrade ta på sig jackan när vi sedan skulle gå hem i ett 15 minusgrader kallt väder.
Ja vad gör man ??
Vi bor ju inte granne med BVC direkt.
Bara att knata hem utan jacka o täckbyxor.
Envis är bara förnamnet på den tjejen :=)
 
 
 
Färska frallor och yoghurt och en stor mugg te började vi morgonen med.
 
 
Söta små goda marmelader som jag och Nova delade på.
 
 
Lite bröllopsläsning med nya bröllopsguiden med fina Hannah Graaf på omslaget.
Åh neej inga bröllopsplaner här inte,utan bara lite skön läsning som får en att må bra;)
Kärlek och lycka.
 
 
Nu är det dags att ta tag i tvättberget,det var några dar sedan jag tvättade hmmm.
Ikväll kommer Alexandra hem efter  nästan en veckas vistelse på gamleby kunskapsgård i småland med skolan.
Jag undrar just hur mkt tvätt hon har med sig:)
Tjejen som gillar ombyten.
 
På återseende.
 
 
 
 
Kristin

Men huvaligen, stackars Engla. Nova fick sin 5-årsspruta i onsdags men det gick bra. Sen ville läkaren även ta blodprov och sköterskan stack och stack och stack men fick inget blod. Nu är hon blå i båda armvecken, usch och fy. Nova har alltid varit så rädd för just blodprov sen alla lunginflammationer så jag hoppas inte detta ger nya meen. Det gick iallafall bra, jag mådde nog mest dåligt. Trodde jag skulle bryta ihop innan dom var klar med henne :) Hoppas Engla snart mår bättre. Höll också Nova hemma igår för hon var så trött på morgonen men det blev full fart på henne efter någon timme så hon klarade sig. Trevlig helg!! Kram

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.

Åh vilken härlig start på dagen! Hoppas din envisa lilla tjej känner sig pigg och kry snart och att ni får en härlig helg! Kram

Tina

Sikke da en skøn start på dagen, sådan skal en lørdag morgen sættes i gang :-)) Rigtig dejlig weekend - Kram Tina/OddStyle

Nathalia

Hur mår din envisa tjej? Har hon kommit över händelsen med sprutan?
Hur hade Alex det i Småland?
Ha ha, torde det var bröllop på gång♥
Ha det bra
Kram.
Ps på tiden att man få se bild på din bil, tycker jag blink.

Svar: Hej nu är sprutan glömd tro jag;)tills nästa sprutbesök till våren då det blir fästningsprutan phju.ja bilen får vi se när det blir bild på den är oftast alltid frostig haha denna årstid o jag kör sååå lite men det ska bli ändring på det nu.kram
mammansprinsessor

Marie - gravid med nr 1

lyxfrukost, ser ju nästan ut som en hotellfrukost :) Det är så mysigt att drömma om bröllop och i fantasin kan man ju ha råd med allt dessutom :)