Regnig morgonstart

Den pimpade trappen med pumpan.
 
Dessa två små prydnadspumpor har vi odlat själva.
 
Pumpan by night.
Halloween säsongen är som över men jag tycker pumpan lyser så mysigt om kvällarna.
Den får gott stå kvar ett litet tag till :)
 
 
Oj oj vilken rivstart det blev i morse och jag som tyckte jag hade huvudet på skaft.
Regnet totalt vräääääkte ner så vi tog bussen mot skolan,nja tre hållplatser men bättre det än bli dyngvåt.
Efter vi lämnat Engla på skolan o pussat o kramat hejdå så tänkte jag att jag o Nova tar bussen tillbaka igen mot dagis:)Jippie i den stunden ser jag att jag glömt Englas regnbyxor,jag som dessutom var duktig o la ner två st i fall att.
Kliver på bussen och känner att nu har vi gott om tid:) Nova hade en tid att passa eftersom dagis skulle iväg på teater :)
Men inser att det är fel buss jag klivit på så det var bara att promenera tillbaka den långa vägen mot dagis i regn o rusk med ett paraply som vek sig åt alla håll o kanter.
Vi hann i alla fall på minuten och världens bästa C övertog regnbyxorna o överlämnade dem på skolan till Engla.
 
Haltandes släpade jag mig hem med mitt onda ben:(
Kör med Voltaren men misstänker att jag gjort ngt fel när jag har cyklat på gymmet.
Har googlat :) och det verkar stämma att det kan vara en inflamation,kanske har jag suttit fel på cykeln,grejen är att jag fick ont under mitt zumba pass .Det var där jag sträckte mig på sidan av knät och det har inte gått över sedan dess och nu är det exakt två veckor sedan,en sträckning går väl över efter några dar?
Känner av i mina bägge knän men det gör vansinnigt ont i sidan av mitt knä ända ner mot vaden.
Jag som så gärna hade velat gå på mitt spinning/core pass ikväll får nog vila istället.
Så jäkla surt.
Någon som har tips så dela gärna med er?
 
 
Cissi

Vilken morgon! Och vad jobbigt med knät.. Har tyvärr inga tips att ge, men kanske dags att kolla upp hos en läkare?

Karin

Sidan av knät ner mot vaden.. låter som "löparknä-leden", kanske kan det vara så att du vinklat knäna lite för mkt utåt.. eller inåt... försök stretcha mycket, och vila:)

pillan

Gah vad trist nu när du kommit igång...! Men kan du fortfarande köra tex core? Så du får hålla igång liksom ;)
Kan som Karin skriver vara löparknä, det drogs jag med i många år men tränade upp muskulaturen runt om så nu "håller det ihop" !

Kram P

Svar: visst är det trist men känns bättre idag;)tror också på att stärka knäna,benpress ska tydligen var bra om man ska spinna mkt:)kram
mammansprinsessor

Julia

så mysiga bilder :)

Amanda

Så himla fin!!:-)