Tisdagstankar

 
 
Härligt att det blivit varmare ute igen.
11 grader varmt  i morse när vi promenerade mot skolan/dagis.
Nästan att jag ville ta av mig den rosa tunna dunjackan;)
Eftersom jag har haft ont i nacken sedan Lördags så var alternativet bäst att ha jacka o halsduk på;)
 
Mailade Novas dagiskompis mamma igår ang om tjejerna kunde träffas efter dagis idag,jag kunde ta med mig tjejerna hem.
Nova väntade o väntade på sitt svar och vill så gärna ta med kompis hem från dagis.
Men i morse fick vi ett svar att det inte riktigt funkade för de än,eftersom denna tjej precis slutat sova på dagen och är supertrött på eftermiddagen:(
Lite surt.
Då kommer vi åter igen till det där med småbarnsavd.
Är det verkligen en avd som passar min Nova?
Ska bli intressant med ett utvecklingsamtal snarast.
Det har kommit en tjej till född -10 på hennes avd nu och det känns fint.
Men min Nova var bara ett år bland 10 st 5 åringar då hon började inskolas sedan var det blandat med två-fyra åringar,hon var yngst lääänge och det funkade det med.Så det är så surt att de ändrade om efter sommaren.
Nu är det bäbis sånger på samling och lekarna de hade tidigare i sångsamling finns inte ens med.
utflykten hänger inte de mindre barnen med på så Nova går ensam med en fröken o två tjejer till.
Jag känner mig lite kluven och kommer med all säkerhet flytta över henne till den större avd då hon fyller 4 år i början på nästa år.
Här hemma är hon ute o leker/cyklar själv tillsammans med jämnåriga o äldre barn.
När vi kommer till dagis blir det bäbis sånger o lära sig färger?
Förra veckan var det bara Nova som var uppe på vilan.
För mig går det inte riktig ihop.
 
 
pillan

Jag håller med verkligen märkligt! Nikkis kompis går på ett dagis där de nu ska dela upp gruppen men han som är 3 år får gå med de "stora"!!

Kram P

Tess

Svårt det där vi har blandade avdelningar på barnens nya dagis jag tycker det funkar bra. Hoppas ni kan byta så det känns bättre. kram

Elina

Hoppas det känns bättre efter utvecklingssamtalet, och så underbar vas på tal om något helt annat ;)

Maria

Låter lite knas med dagisavdelningen Nova går på. Hoppas att ni kan få ändring på det!

kram kram

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.

Förstår hur du känner. På barnens avdelning är det blandat och jag tycker det är väldigt bra. Å andra sidan har jag ju inget annat att jämför med.
Visst är det härligt att det blivit varmare igen. Det gäller att njuta så länge det går för snart kommer kylan på riktigt. :)

Hoppas nacken blir bättre snart! Kramar

Linda K - Hemma hos Klintons

Åh vad trist att det inte känns hundra på dagis. Våra har alltid gått på blandade avdelningar. Det tycker jag har funkat bra :) . kram kram