Pannkakor och en Feber

Pannkaks-lunch
 
Här hemma blir det ofta pannkisar till helg-lunch eller frukost;)
Så enkelt och barnen uppskattar ju alltid pannkakor.
Hittade ett superbra recept inne på Jennys matblogg.
Tidigare har jag varit kass på att steka pannkakor,de har fastnat o bara gått sönder o varit tråkiga att grädda.
Men detta recept går inte att misslyckas med;)
Dessutom blir det mycket pannkakor.
 
Pannkakor med smak av vanilj!
 
5 dl vetemjöl
1/2 tsk salt
1 tsk vaniljsocker
6 ägg
12 dl standardmjölk
 
Låter alltid smeten stå en timme innan det är dags att gräddas.
 
 
 
Idag håller vi oss hemma från skola/Dagis.
Engla hade feber i helgen,den slog tyvärr till precis innan våran kräftskiva som vi hade tillsammans med grannarna.
Vilket underbart väder vi har haft,riktig sensommarvärme och så underbart att kunna sitta ute till midnatt i bara klänning:)
 
Nova kockar i sitt kök;)

Nu hoppas jag på att vi kan gå till skolan o dagis i morgon!
 
Linda K - Hemma hos Klintons

Åh vad gott med pannkakor. Jag orkar aldrig steka dem så jag brukar fuska och göra amerikanska :) . kram kram

Lisa

Åh pannkakor låter fantastiskt gott :)

Kram

Maria

Jag är urkass på det här med pannkakor, får alltid slänga en drös.
Kanske borde kolla in det där receptet :)

kram kram

Amanda

Mums!!:-)