En dag i Furuviksparken

Tjena Tjolahoppsansa
Denna filur stötte vi på det första vi gjorde när vi kom in genom grindarna på furuviksparken
Han va go o gla :)
 
Ännu en varm dag och den tillbringades i Gävle på furuviksparken.
Här har jag inte varit sedan jag var liten så det var lite nostalgi:)
Min morbror jobbade på parken hela sommrarna på en av resturangerna samt min kusin uppräde i någonslags barnkör/show.
Men ingenting var sig likt sedan dess om man säger så.
 
 
Kom lagom till hemulerna skulle matas.
Vindruvor var rena lyxen för dessa små söta lirare,de spelade in en reklamfilm precis när vi kom så vi får väl se om vi fastnar på film hehe
 
 
Så söta
Här klappar vi getter i fulla drag
Sötisar
 
Kräftskivan i full gång
Nej bara lite matstopp och det var så förbaskat mkt getingar ute så jag hittade en perfekt lada som vi smet in i :)
Här fick vi äta ostört:)

Här kom vi  fram till tivoli
 
Haha denna berg o dalbana gick saktare än genomsnittet och tjejerna var grymt roade under färden(Inte)
 
 
 
Ett till  vrålåk och här var Nova tvungen att mäta sig för att se om hon var stor nog att åka hihi lite märkligt då hon får åka nyckelpigan på grönan o bergbanan på Liseberg men ok:=)

Här blev det kramkalas
 
Vilken glädje;)
 

oj vad Nova älskar att krama om dessa djur i alla dess former,om hon bara visste vem som dolde sig innanför:)
 

Fiskdamm för tjejerna
 
Engla har fått napp på kroken
 
 
Här kom den längsta kvinna jag någonsin stött på,nu snackar vi tillväxthormoner på hög nivå
Engla o Nova skakar tass med långa kvinnan
 
Nova hittade ett roligt brunslock att vila fötterna på....
 
Oooops vilken dusch
 
När vi ändå var våta så passade vi på att besöka poolområdet
Den poolen skulle vi haft hemma istället:)
 
Här kom vi till äventyrsön där wild kids spelas in
Alexandra var jätte road:) eller inte,en typisk tonåring som hellre hade valt att stanna hemma:)

Två glada tjejer med varsin hemul runt halsen
 
 
Engla en av mina wild kids
Här hamnade även mamman på en bild, så kul
 
Kan varmt rekommendera dig att besöka furuviksparken om du har vägarna förbi.
Men kanske utan tonårsdöttrar :)
Det blir så tjatigt om öronen för de upprepar vid flera tillfällen att de vill åka hem.
Men som sagt mysigt Place enligt mig.
 
 
 En rejäl bildbomb från dagens besök på furuviksparken
 
 
jannice lindell

Vilken härlig dag på Furuvik och härliga bilder. Ni ser ut att haft en fin dag med massor bus,lek och djur. Kram

Mamma mindy

God eftermiddag söta.
Vilken trevlig dag du med dina kära,,trevliga bilder..ser jätte trevligt ut..Nästan så man vill besök området..var ligger det i sverige? Nä sommaren måste vara några veckor till..a.här regnar det denna dag..mysigt har vi här inne..jag o manne o dottern är hemma.william är med farfar på museum..sen ska vi hem till de i kväll på kalas..skoj för min son att göra annt.ha en trevlig lördag.kram kram