En vecka kvar till julafton


Så här mysigt låg tjejerna framför tv:n i morse i mitt sovrum.
Madrassen la jag in i går kväll efter tjejerna somnat i våran dubbelsäng
Ville inte bära in dem till våningsängen i fall att någon skulle kräkas.
Så det blev jag som fick äran att sova på golvet nån timme innan jag blev väckt:)
Sov rätt så bra där ,betydligt skönare än våran säng,tror bestämt det är dags att byta madrasser i dubbelsängen till ngt mjukare o skönare.
 
Tjejerna har klarat sig bra idag och fått behålla det lilla de ätit.
Haft lite mer energi idag :)
 
Direkt efter denna bild togs så gick strömmen i hela huset,pang sa det ur elskåpet.
Hade elektriker här som skulle montera in två uttag på övervåningen.
Herrejisses så han skrämde livet ut mig när han skulle skruva o greja i elskåpet.
Kolsvart och en smäll utan dess like.
Trodde han skulle ligga som en kolbit på golvet så jag smög mig ut och frågade lite tyst om det gick bra:)
Jo då han stod kvar på stolen lite chockad av smällen.
Men löste problemet snabbt o effektivt:)
 
 
Alexandra har varit inne i Gamla stan med skolan idag.
Eleverna skulle genomföra en stadsvandring gruppvis, de tog lite bilder och skicka som ngt slags bevis till skolan,såg ut som de haft en rolig dag.
Alexandra tillsammans med vakterna utanför slottet:)
Lunchen fick mc Donalds´ stå för och nu är det bara två dagar kvar till jullovet.
 
 
 
Kvällens onsdagsmys.
Blev så himla sugen på grillchips vilket jag sällan blir och tur är väl det:)
Brukar varken dricka läsk eller äta chips mitt på en vecka.
Men ville ha lite familjemys i soffan med hela familjen framför en härlig film som alla kunde se.
Det blev inte riktigt så eftersom netflix  ballade ur och jag tycker det är sååå trist att se film på paddan.
Det slutade som det alltid brukar göra,jag o de små medans mannen cirkulerade på övervåning och tonåring på rummet.
 
 
 
 
Imorgon tänkte vi ta oss ut i friska luften jag och de små liven.
Sedan håller  jag mina tummar o tår att ingen annan i familj ska råka ut för magsjukan men troligtvis går den inte att undvika hur mkt handsprit jag än dränker mina händer med.
 
Dags att besöka kudden och hoppas på en ostörd nattsömn.
 
 
ullie

så fina bilder vännen.
skönt de e piggare o håller tummarna att ni klarar er.

fryser som sjutton o värmer mej me glöggen i inlägget innan. skatterna vill ha snö men inte mami kanske just julafton då för mer stämning men annars nää ha ha nu får ja alla emot mej fniss

Susan

Det kan bli mysigt trots sjuka barn. Det blir vad man gör det till!

Krya på och slipp smitta-kraaam