Lucia morgon

Våran egna lilla Lucia tidigt i morse.
I morse var det Lucia firande på förskolan.
Den där julstämningen var inte riktigt med oss då det vräkte ner regn ,vilken tur vi firade inomhus.
 
Trötta i väntan på frukost/fika som vi tog med oss
Nova kändes inte helt hundra när jag lämnade henne,tyckte hon kändes varm i natt.
Men de lovade att höra av sig vid minsta lilla pip:)
Fick även reda på att halva förskolan ligger hemma i magsjukan,jippie hurra så här innan jul.
Även två personal från Novas avd.
Usch jag vill inte ha äckelsjukdomen men känner på mig att ngt kommer inträffa Nova,hade det inte vart att jag själv ska iväg till läkare efter lunch hade jag tagit hem henne,men när hon inte visar tecken på sjuk o ingen feber o hon ville stanna så fick det bli så och än har de inte ringt.
Har nämligen väntat i 12 veckor på en öron speciallist så den tiden måste jag bara ha idag,Min sambo får rycka ut annars och skippa jobb o möten/jullunch för en gång skull.
Men jag ska inte måla fan på väggen :)
 
Blir så irreterad bara när jag hör att föräldrar som hämtat sina magsjuka barn har gått in i pizzerian o beställt hem mat,jäkla jubelidioter säger jag grrr.....
Håll er hemma för tusan o gå inte ut,lämna inte hem på 2 dygn efter sista kräket.
 
Engla kom lite senare till skolan då hon fick hänga med till förskolan o se Lucia men det blev inte mer än 15-20 min,dessutom mailade jag hennes fröken som även ringde upp mig tio minuter efter skolan börjat för att fråga om Engla var sjuk idag?
Blir inte klok,jag förklarade att jag mailat henne men det räckte inte jag var tvungen att logga in på V-klass för att meddela detta,bra då vet ja det:=)Engla har aldrig haft en sjukdag sedan hon började skolan så jag har liksom inte loggat in där ännu.
Sen ankomst har vi haft förut men inte fan ringde hon då,så mailet kom nog  ändå fram till henne:)
Jag antar att hon får sen ankomst uppskiven i sin v-klass sida denna dag.
 
Är inte så upprörd som jag låter:)
Är nog mer stressad o orolig och vill inte hålla på att bära denna oro på mina axlar.
Har inte tid med magsjukor o annat skit fyller år nästa måndag och får hit familjen på middag sedan är det ju jul:)
Stress stress och jag vet att det inte hjälper att tänka negativt:)
Detta inlägg skulle egentligen bara handla om Novas Lucia.
 
En mysigt lucia morgon hade vi i alla fall:)
Kram och ha en bra dag:)
 
 
bexollila

å så fin :D

ullie

Tack snälla rarste du <3
nää fy usch va sur man blir på såna. lilla fleicia kom oxå hem o sa vet du ronja spydde ner hela golvet..!! gissa om man går på nålar nu usch

Hoppas allt löser sej gumman kram kram

kaffehörnan

Vad roligt med luciafirande

Susan

Vilken söt lucia!!
Man får bli sur och irriterad. Jag hade blivit tokig på detta sjukanmälningssystem som skolan har idag. När mina barn var skolbarn så ringde man. det var enkelt.
Kraaam

jannice lindell

så fin lucia :)

Linda

så fin!